וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי הגולן יוכלו להישאר בבתיהם גם לאחר הנסיגה

13.1.2000 / 14:24

השר שריד:ברק אישר באזניי כי הפירסום בעיתון הארץ הבוקר- נכון

עיקרי מסמך שפרדסטאון פורסמו הבוקר 'בארץ'. המסמך נוסח על ידי האמריקאים במהלך סבב השיחות הקודם ומהווה טיוטה להסכם שלום בין סוריה לישראל. בלשכת ראש הממשלה מאשרים כי המסמך שפורסם הוא אכן נייר העבודה האמריקאי, אך מדגישים שעדין לא נחתם הסכם כלשהוא בין הצדדים.
מהמסמך עולה כי ישראל מבקשת להגיע להסכם עם סוריה בנוגע לפינוי ישובים, במסגרתו תתיר סוריה לתושבי הגולן להישאר בבתיהם, גם לאחר החתימה על הסכם השלום והעברת השטח לריבונות סורית. עם זאת גורמים מדינים העריכו שרוב תושבי הגולן ידחו הצעה לחיות תחת שלטון סורי ובה בעת להחזיק באזרחות ישראלית. עוד עולה מהמסמך: עניין הגבול, מיקומו הוסכם על הצדדים ומבוסס לטענת סוריה על קווי ה- 4 ביוני ולטענת ישראל בכפוף לשיקולים ביטחונים אחרים. בנושא פירוז הכוחות, סוריה דורשת פירוז ודילול כוחות זהים משני צדי הגבול. ישראל דורשת התאמה להסכם הפרדת הכוחות מ-74'. בענין לבנון הוסכם כי כל צד יוודא ששטח שבשליטתו, לא ישמש צד שלישי בנסיבות שיפגעו בביטחון הצד האחר. הסעיף הבולט ביותר, הוא הסכמת ארה"ב לבטל את הגבול הבינלאומי שנקבע ב- 1923. ביטול הגבול יכול להעלות בהמשך דרישה דומה לביטול הגבול בין סוריה ללבנון, שגם הוא נקבע באותה תקופה.
עוד נקבע כי כל צד יוכל להוסיף בעתיד נושאים שאינם מוזכרים בהצעה האמריקאית הנוכחית. למשל, הנושא הלבנוני או הפלשתיני שאינם מופיעים בטיוטה.
השר יוסי שריד אמר בצהריים כי שוחח היום עם ראש הממשלה ברק שאישר באוזניו את פרטי הידיעה בעיתון "הארץ".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully