וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עופר מקסימוב שומר על זכות השתיקה

ורד כהן-ברזילי

14.6.2002 / 0:05

הועבר אתמול לבית המשפט תחת אבטחה כבדה ומעצרו הוארך ב-14 יום; כתב אישום הוגש נגד אחותו של מקסימוב, אתי אלון, ואביהם, אביגדור מקסימוב; מואשמים בגניבה של 216 מיליון שקל

בית משפט השלום בתל אביב האריך אתמול ב-14 יום את מעצרו של עופר מקסימוב, החשוד המרכזי בפרשת המעילה בבנק למסחר שנחת אתמול בלילה בישראל במסגרת הסגרתו מרומניה.

מקסימוב חשוד בעבירות: קשירת קשר לביצוע פשע, עבירות לפי חוק הלבנת הון, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף ושימוש במסמכים מזוייפים בנסיבות מחמירות וקבלת מסמכים שהושגו בפשע. בדיון נראה מקסימוב נינוח, הוא הרבה לחייך בעיקר לעברה של אמו ששהתה באולם. עו"ד בני נהרי טען בתום הדיון כי בשיחה שקיים לפני כן עם מקסימוב הוא סיפר לו כי הוא חש בטוב ואינו מודאג מהאיומים על חייו. "האבטחה סביבו מוגזמת", טען נהרי. לדבריו הוא שוקל לערער על משך ימי המעצר שנקבעו למרשו.

נשיאת בית המשפט, השופטת עדנה בקנשטיין, סיפרה בדיון כי מקסימוב שמר בחקירתו על זכות השתיקה וטענה כי "במקום שבו נשמרת זכות השתיקה, החקירה מסובכת וקשה יותר". בהמשך סיכמה כי "מחומר הראיות שהוגש לבית המשפט עולה חשד סביר וממשי כי החשוד אכן ביצע את העבירות המיוחסות לו לכאורה".

"החקירה רק בראשיתה"

בבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש אתמול בבוקר כתב אישום נגד אתי אלון, ואביה, אביגדור מקסימוב, המעורבים במעילה בבנק למסחר. השניים מואשמים בגניבה של 216 מיליון שקלים באופן מתוכנן, מתוחכם ושיטתי מכספי הבנק למסחר.

הפרקליטות הגישה גם בקשה להארכת מעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגד אלון ואביה. בבקשה נטען, כי הנאשמת ואביה הודו בעיקרי העובדות המיוחסות להם. עוד נטען כי אביגדור מקסימוב ניהל, על פי גירסתו, אורח חיים של מהמר, ביזבז סכומים ניכרים על הימורים ואף ניהל בית הימורים שנסגר לפני זמן מה על ידי המשטרה.

אלון ואביה נאשמים, בין היתר, בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, גניבה בידי עובד ובידי מורשה, קבלת דבר מרמה בנסיבות מחמירות, זיוף והלבנת הון. בכתב האישום מפורטת ההונאה שביצעה אלון, ששימשה כסגנית מנהל מחלקת השקעות בבנק למסחר, עד שהסגירה עצמה לידי המשטרה ב-25 באפריל השנה, בעקבות הביקורת שנערכה בבנק. עוד מפורט חלקם בהונאה של אביה אביגדור, אחיה עופר ושני הנאשמים הנוספים, בני רביזדה ואהרון אוהב ציון.

כמו כן מואשמת אלון שהנפיקה כרטיסי אשראי מסוג "מסטרקארד פלטינה" ו"גולד מסטרקארד" לאחיה ולגרושתו, יפה מקסימוב, לצרכיהם האישיים ולכיסוי חובותיהם.

בנוסף לכך, נאשמת אלון בניסיון לשבש הליכי חקירה. על פי החשד, לאחר שנעצרה היא מסרה לפרקליטיה "מסרים לגבי תוכן ההודעות שמסרה במשטרה...מתוך ידיעה שתפורסמנה בעיתון ומתוך כוונה שיגיעו לידיעתם של אנשים שעשויים להיחקר". הרשימות פורסמו מאוחר יותר בעיתון "ידיעות אחרונות".

כ-50 ימים מתנהלת החקירה המכונה "צבע הכסף", המוגדרת כאחת הגדולות בתולדות המדינה, אך בכירים במשטרה טוענים כי היא "רק בראשיתה". חומר הראיות מבוסס, בראש ובראשונה, על עדותה המפורטת של אלון. במסגרת החקירה, נמצאו 1200 צ'קים מזויפים, 70לקוחות מסרו עדויות מפורטות ו-30 מעובדי הבנק נחקרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully