וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רביזדה ממשיך לנהל את השוק האפור מהמעצר"

ורד כהן ברזילי

13.6.2002 / 11:31

המשטרה בטוחה שהשוק האפור ספג מכה קשה, אבל פעיליו דווקא רגועים: "השוק לא יתמוטט"; מקסימוב, לדעתם, חתם על הסכם עד מדינה, ולכן ינסו לחסלו: "אף אחד לא רוצה שהוא יפליל אותו"

בשוק האפור עוקבים בדריכות אחר ההתפתחויות בחקירת פרשת הבנק למסחר ובעיקר אחר לכידתו של "כוכב" הפרשה, עופר מקסימוב. מאז מעצרם של "כרישי" השוק, אף אחד כבר לא מוכן לפדות צ'קים עבור בעלי חוב. השוק ספג מכה קשה, ועדיין קשה לאמוד את הנזקים שהותירה.

א', גורם המעורה בשוק האפור מספר כי הבעיה היא שהמשטרה זימנה לחקירה מאות בעלי עסקים שפדו צ'קים בשוק האפור. כולם הבטיחו לשמור על פה סגור, אבל אף אחד לא יודע בינתיים מי "זימר" בחדר החקירות.

המכה הכואבת ביותר לשוק האפור היא מעצרו של בני רביזדה. "הוא הכריש הכי גדול", מספר א'. "בני נחשב לפודה הצ'קים הגדול ביותר בארץ. הוא הגיע לכל מקום, מקרית שמונה בצפון ועד לאילת בדרום. כל אדם שרצה לפדות צ'ק היה עובר דרך בני". לטענת המשטרה, רביזדה קיבל רק ממקסימוב מעל ל-100 מיליון שקלים והחשבון ביניהם עדיין לא סגור. במשטרה וברשויות המס ניסו במשך תקופה ארוכה לעצור את רביזדה, בעל בתי קזינו בארץ ובעולם. כולם ידעו על היקף העסקים שלו אבל ההוכחה הייתה מסובכת - עד שמקסימוב נכנס לתמונה. במשטרה הבינו כי פרשת ההונאה הגדולה היא גם סוג של הזדמנות יוצאת דופן לעצור את רביזדה.

"השוק האפור זה עסק בקנה מידה עולמי"

חוקרי היחידה הבינלאומית לחקירות הונאה ערכו אתמול מסיבת עיתונאים מאולתרת במשרדי היחידה בפתח תקווה. כותרת לא יצאה משם, אבל במקום היתה ספירת מלאי של הישגי החקירה עד כה, מבטים מדושנים וטפיחות שכם.

"השוק האפור ספג פגיעה קשה", הכריזו החוקרים. מה שהם שכחו לספר, או שאולי לא ידעו, הוא שהשוק האפור ממשיך להתנהל בסתר בניצוחו של רביזדה. "גם אם הם יצליחו להכניס את בני לכלא הוא ימשיך לנהל את המערכת ממש כמו שהוא עושה היום", מספר א'. לדבריו אי אפשר יהיה למוטט לחלוטין את השוק האפור משום שהוא מהווה מכונת הנשמה ליותר מ-50 אחוז מהעסקים במדינה. "זה לא משהו שאפשר פשוט לסגור, זה עסק בקנה מידה עולמי".

בנוגע למקסימוב, א' מאמין כי זה לא מקרי שביום שהמדינה מתכוונת להגיש כתבי אישום כנגד ששת המעורבים העיקריים בפרשה, מקסימוב מובא ארצה. "הם היו יכולים להביא אותו מיד אחרי המעצר, כי גם הרומנים לא רצו אותו. אין לי ספק שהם משכו את הזמן כדי להוציא ממנו את כל המידע שהיו צריכים, ואולי כבר החתימו אותו על הסכם עד מדינה". פרקליטתו של מקסימוב, אגב, עו"ד קרן נהרי, מכחישה זאת מכל וכל.

במשטרה נערכו אמש באופן חסר תקדים לאבטח את הגעתו של מקסימוב לארץ, אותם אמצעי ביטחון יינקטו גם היום כאשר מקסימוב יובא בצהריים לבית משפט השלום בתל אביב לדיון בהארכת מעצרו. למרות זאת, במשטרה קיים תמיד החשש שגורמים עברייניים יצליחו בסופו של דבר להוציא לפועל את תוכניתם ולחסל אותו. "זה ייקח זמן, ולא יקרה מחר או מחרתיים. יש לו הרבה אויבים שרוצים במותו והם גם עשויים להצליח", מסכם א'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully