וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוגש כתב אישום נגד אתי אלון

ורד כהן-ברזילי

13.6.2002 / 9:10

מואשמת עם אביה, אביגדור מקסימוב, בגניבה של 216 מיליון שקלים; כתבי אישום הוגשו נגד 2 מעורבים נוספים בפרשה; עופר מקסימוב נחת בישראל; מקור משטרתי: מוקדם להפכו לעד מדינה

בבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש הבוקר כתב אישום נגד אתי אלון, ואביה, אביגדור מקסימוב, המעורבים במעילה בבנק למסחר. השניים מואשמים בגניבה של 216 מיליון שקלים באופן מתוכנן, מתוחכם ושיטתי מכספי הבנק למסחר. עופר מקסימוב נחת הלילה בישראל במסגרת הסגרתו מרומניה.

הפרקליטות הגישה גם בקשה להארכת מעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגד אלון ואביה. בבקשה נטען, כי הנאשמת ואביה הודו בעיקרי העובדות המיוחסות להם. עוד נטען כי אביגדור מקסימוב ניהל, על פי גירסתו, אורח חיים של מהמר, ביזבז סכומים ניכרים על הימורים ואף ניהל בית הימורים שנסגר לפני זמן מה על ידי המשטרה.

אלון ואביה נאשמים, בין היתר, בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, גניבה בידי עובד ובידי מורשה, קבלת דבר מרמה בנסיבות מחמירות, זיוף והלבנת הון. בכתב האישום מפורטת ההונאה שביצעה אלון, ששימשה כסגנית מנהל מחלקת השקעות בבנק למסחר, עד שהסגירה עצמה לידי המשטרה ב-25 באפריל השנה, בעקבות הביקורת שנערכה בבנק. עוד מפורט חלקם בהונאה של אביה אביגדור, אחיה עופר ושני הנאשמים הנוספים, בני רביזדה ואהרון אוהב ציון.

"אלון הנפיקה כרטיסי אשראי לאחיה ולגרושתו"

בכתב האישום נכתב כי במסגרת תפקידה היתה לאלון גישה למחשב הבנק שאפשרה לה לפעול באין מפריע בחשבונות הלקוחות. בסוף שנת 1996 פנה עופר לאחותו וטען כי בשל התמכרותו להימורים נצברו לחובתו חובות גדולים לאנשים שונים, וביקש ממנה לממן את כיסוי חובותיו. על פי כתב האישום, החל מחודש מרץ 1997 קשרו ארבעת הנאשמים קשר עם עופר מקסימוב, "לשם גניבת כספי הבנק ולקוחותיו".

לשם ביצוע מעשי הגניבה, נטען בכתב האישום, נקטה אלון בפעולות של זיוף מסמכים ואחסון מידע כוזב במחשב הבנק. אלון נאשמת גם כי העבירה כספי לקוחות לחשבונו של גיסה, טל אבהר, ואחותו, אודליה פינקלשטיין. כמו כן היא מואשמת שהנפיקה כרטיסי אשראי מסוג "מסטרקארד פלטינה" ו"גולד מסטרקארד" לאחיה ולגרושתו, יפה מקסימוב, לצרכיהם האישיים ולכיסוי חובותיהם.

בנוסף לכך, נאשמת אלון בניסיון לשבש הליכי חקירה. על פי החשד, לאחר שנעצרה היא מסרה לפרקליטיה "מסרים לגבי תוכן ההודעות שמסרה במשטרה...מתוך ידיעה שתפורסמנה בעיתון ומתוך כוונה שיגיעו לידיעתם של אנשים שעשויים להיחקר". הרשימות פורסמו מאוחר יותר בעיתון "ידיעות אחרונות".

הפרקליטות הגישה הבוקר כתבי אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים גם נגד המעורבים האחרים בפרשה, בני רביזדה ואהרון אוהב ציון. בבית המשפט המחוזי בירושלים יוגש היום כתב אישום נגד יוסי מלכה ויצחק בר מוחא, מנהלי בתי קזינו. השניים חשודים בסחיטה באיומים של עופר מקסימוב ובעבירות מס.

לאחר 50 יום: החקירה עוד בראשיתה

כתבי "הארץ" עמית בן-ארויה וצבי הראל מוסיפים:

כ-50 ימים מתנהלת החקירה המכונה "צבע הכסף", המוגדרת כאחת הגדולות בתולדות המדינה, אך בכירים במשטרה טוענים כי היא "רק בראשיתה". חומר הראיות מבוסס, בראש ובראשונה, על עדותה המפורטת של אלון. במסגרת החקירה, נמצאו 1200 צ'קים מזויפים, 70 לקוחות מסרו עדויות מפורטות ו-30 מעובדי הבנק נחקרו.

"הנאשמים הם רק חלק מזערי של הפרשה", כך התבטא אתמול קצין משטרה בכיר. החקירה השפיעה לאחרונה על פעילי העולם התחתון בישראל וראשיו. חלק נמלטו מהארץ ואחרים ירדו למחתרת.

מקסימוב לא מסר לחוקריו ברומניה מידע בעל ערך ואמש יצא כשהוא מלווה בשמירה הדוקה בטיסה לישראל. עם נחיתתו הוא הועבר לחקירה בתחנת המשטרה של היחב"ל בפתח תקוה תחת אבטחה כבדה, בגין איומים על חייו. האיומים הם מצד עבריינים החוששים כי מקסימוב יספר בחקירתו על פעילותם הבלתי כשרה. "מוקדם לדבר על הפיכתו של עופר מקסימוב לעד מדינה", אמר אמש מקור משטרתי מהימן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully