וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר המים: נציב המים משלם את המחיר

תמר נהרי

11.6.2002 / 15:44

שרון החליט: שמעון טל יעזוב את תפקידו ב-10 ביולי; הפסקת הכהונה נומקה ב"משבר המים החמור בו נמצאת מדינת ישראל"; טל נחשב לאחד מנציבי המים המקצועיים ביותר

ראש הממשלה, אריאל שרון, בתפקידו כשר התשתיות, וסגנית השר נעמי בלומנטל, הודיעו בצהריים כי כהונתו של נציב המים, שמעון טל, לא תוארך. טל יעזוב את תפקידו בתוך חודש ימים, ב-10 ליולי, עם תום כהונתו הראשונה בת השנתיים. טרם נמסרה תגובה כלשהי מצד הנציב.

בהודעה שמסרה בלומנטל נומקה הפסקת הכהונה ב"משבר המים החמור בו נמצאת מדינת ישראל". בהודעה נאמר, כי "למרות הערכתה הרבה של בלומנטל לנציב, עדיין מחפשים פתרונות נוספים למשבר. כרגע נבדקות אפשרויות ומועמדים נוספים". דוברת מטעם בלומנטל דחתה בתוקף את הסברות כי עבודתו של טל הופסקה כדי למנות אישיות פוליטית לתפקיד.

טל נחשב בקרב גורמים מקצועיים לאחד מנציבי המים המקצועיים ביותר. דו"ח ועדת מגן על מצב משק המים, שפורסם לפני כשבועיים, הביע אף הוא תמיכה בעמדותיו של טל. בסוף הקיץ הקודם התגלעו בינו ובין שרון חילוקי דעות קשים בדבר קיצוץ מכסות המים לחקלאים. בעוד שטל ביקש לקצץ בהן, הודיע שרון כי אין בכוונתו להיענות לדרישתו של הנציב. לבסוף חזר בו הנציב, והשנה לא יחול קיצוץ נוסף במכסות החקלאים.

אגודת "אדם, טבע ודין" פרסמה בתגובה לידיעה הודעה, הכוללת אזהרה ממינוי פוליטי לתפקיד נציב המים הבא. בעבר הגישה האגודה עתירה לבג"צ נגד כוונת ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, למנות לתפקיד את מקורבו נח כינרתי. אט"ד הודיעה היום, כי אם הדבר יהיה נחוץ, תשקול פניה נוספת לבג"צ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully