וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספינות מלחמה הודיות עזבו את השטח הפקיסטני

רויטרס

11.6.2002 / 13:10

הצעד מסמל הקלה נוספת במתיחות בין שתי המדינות; אתמול הודיעה הודו שתאפשר למטוסים פקיסטנים לחדש הטיסות מעל שטחה; מתכננת למנות שגריר בבירת פקיסטן; מושארף: זהו התחלה של התקדמות

חמש ספינות מלחמה הודיות החלו לעזוב את שטח המים הטריטוריאלים של פקיסטן, מה שמסמל על הקלה נוספת במתיחות בין שתי המדינות.

בניסיון לבלום את ההסלמה במשבר עם פקיסטן, הודיעה אתמול הודו כי תאפשר למטוסים פקיסטנים לחדש את הטיסות מעל שטחה. הודו סגרה את השטח האווירי שלה בפני פקיסטן לאחר הפיגוע בפרלמנט בניו דלהי בדצמבר 2001, בטענה כי פקיסטן מממנת את פעילות הטרוריסטים בקשמיר. ההחלטה נכנסה לתוקפה אתמול. נשיא פקיסטן, פרבז מושארף, אמר בתגובה כי "זוהי התחלה קטנה של התקדמות, ואני מחכה לפעולות נוספות".

דוברת משרד החוץ ההודי טענה אמנם כי הסרת הגבלות הטיסה "אינו צעד קטן", אך ההודעה אינה עונה על הציפיות בנוגע לסוג המחוות שתעשה ניו דלהי. הודו לא רמזה כי תחזיר את שגרירה לאיסלאמבד, ולא אמרה דבר בנוגע להזזת חמש ספינות המלחמה שהוצבו בים הערבי, ליד פקיסטן, לצד השני של חצי האי. הודו גם לא התייחסה לחידוש הדיאלוג עם שכנתה - הדרישה המרכזית של מושארף, אך היום דיווח גורם בממשלת פקיסטן כי הודו מתכננת למנות בקרוב שגריר חדש באיסלאמבד, בירת המדינה.

הנשיא מושארף גם בירך על ביקורו הקרוב של שר ההגנה האמריקאי, דונלד ראמספלד, ואמר שאיסלאמבד תעשה כמיטב יכולתה לשתף פעולה עם ארה"ב כדי להביא לשלום. הוא קרא לארה"ב לנקוט "גישה מאוד מאוזנת" למשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully