וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחט יגיש לאישור הכנסת הצעת רפורמה מתוקנת

11.10.2000 / 16:22

העיתון "גלובס": ההצעה תכלול את מיסוי שוק ההון ואפיקי החיסכון ואת השינויים במיסוי הבינלאומי, אך לא תכלול את מס העיזבון והמתנות

שר האוצר, אברהם (בייגה) שוחט, יבקש מהכנסת לאשר את הרפורמה במס, ללא מס העיזבון והמתנות. הצעת הרפורמה המתוקנת תכלול את מיסוי שוק ההון ואפיקי החיסכון ואת השינויים במיסוי הבינלאומי. כך מפרסם הערב העיתון הכלכלי "גלובס".

בדיון שקיים היום שוחט סוכמה מתכונת הצעת החוק לרפורמה במס ההכנסה, אותה הוא מתכנן להביא לקריאה ראשונה בכנסת. בדיון השתתפו גם מנכ"ל משרד האוצר ויו"ר הוועדה לרפורמה במס, פרופ' אבי בן בסט, נציב מס הכנסה, רו"ח יוני קפלן ונציגי אגף הכנסות המדינה במשרד האוצר.

הערב יציג שוחט בפני ראש הממשלה, אהוד ברק, את הצעתו לביצוע הרפורמה במס ואת הדרכים בהן יש לגבש רוב לאישורה בכנסת. בכוונתו של שוחט לקיים דיונים עם ראשי הסיעות השונות בכנסת, יו"ר ועדת הכספים וגורמים פוליטיים במטרה לגבש רוב שיאפשר את אישור הצעת החוק. שוחט אמר כי לאחרונה התרבו הפניות אליו מצד גורמים במערכת הפוליטית ובמשק שמעוניינים ביישום הרפורמה וסבורים כי טובת המשק והתעשייה דורשת את יישומה.

היקף הורדת המיסים ברפורמה המצומצמת נאמד ב-3.2 מיליארד שקל בשנת 2001, ב-6 מיליארד שקל בשנת 2002 וב-7.5 מיליארד שקל בשנת 2003. זאת, במקום 8.2 מיליארד שקל, 10 מיליארד שקל ו-11.5 מיליארד שקל בהתאמה, בהצעת הרפורמה המקורית. מיסוי העיזבונות והמתנות היה אמור להכניס לקופת המדינה 1.5-1.3 מיליארד שקל בשנה.

ריווח מדרגות המס והתוספת לשכר הנטו יהיו בהיקף קטן ממה שהציעה ועדת בן בסט במקור. יש לציין, שבעקבות לחצים שהפעילה ההסתדרות, הוחלט לבטל את הצעות ועדת בן בסט למסות את קרנות ההשתלמות ולבטל חצי נקודת זיכוי לנשים עובדות. מהלכים אלה היו אמורים להכניס לקופת המדינה 2.7 מיליארד שקל בשנה.

בראיון עם שוחט, המתפרסם הערב ב"גלובס", נאמר כי במשרד האוצר נוטים להכניס שינויים נוספים בהצעה המקורית, כגון הטלת מס על הכנסות משכר דירה. ככל הנראה, תקרת הפטור ממס תועלה לכ-4,000 שקל, לעומת 3,000 שקל בהצעה המקורית, ולעומת תקרת הפטור העומדת כיום על 7,000 שקל.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully