וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבואות איש העש

דניאל שטרנהיים

10.6.2002 / 16:38

ובתפקיד פוקס מאלדר - ריצ'רד גיר.

מתכון לסרט אימה: קחו את ריצ'רד גיר ומ"ג'יפרס קריפרס" השאילו את המפלצת זוללת הדם, הוסיפו את גרייס (מ"וויל וגרייס", הסדרה הקומית המצליחה) כקורבן אופייני, פלפלו בהופעות אורח של סטיב (ההוא שהכניס את מירנדה להריון מ"סקס והעיר הגדולה") וכמובן אל תשכחו את התסריט שיכול היה להוות פרק מ"תיקים באפלה" עם הבלטה תמוהה ויחצ"נית "מבוסס על אירועים אמיתיים". הא לכם שובר קופות.

לגבי העלילה, חבל מאוד שלא ברור מה "מבוסס" על אירוע אמיתי ומה מניפולציה קולנועית זולה (הערות הבמאי היו בודאי פותרות לנו את התעלומה בקלות, אבל בארץ יש נוהג מוזר להפיק DVD נטולי בונוסים), אבל ניחא, רציתם להפחיד אותנו - הצלחתם.

סיפור העלילה בקצרה. החיים מחייכים לג'ון קליין (ריצ'רד גיר), עיתונאי מצליח של הוושינגטון פוסט. הוא משגשג בעבודתו, והוא ואישתו הטרייה מתכננים לרכוש בית גדול ולהקים משפחה, כשתאונת דרכים קטלנית משנה את חייו ללא הרף. אישתו, שגרמה לתאונה, החלה להתאושש בבית החולים, והיא טוענת בתוקף כי ראתה ייצור מוזר קופץ על רכבה תוך כדי נסיעה. כשהרופאים מגלים גידול ממאיר במוחה, ג'ון יוצא מנקודת הנחה שמדובר בהזיות.

את ג'ון אנו פוגשים לפתע שנתיים אחרי. אישתו כבר נפטרה והוא מתקשה לשקם את חייו מאז. בערב חג יוצא ג'ון למשימה עיתונאית ברכבו ומוצא את עצמו לפתע בעיירה קטנה במערב וירג'ניה, ללא שום הסבר כיצד הגיע למקום המרוחק בזמן כה קצר.
ג'ון לא הגיע לעיירה במקרה. אנשי העיירה מפוחדים עד אימה מייצור ענק בעל כנפיים והילה אדומה בוהקת, המשרה עליהם בעיקר פחד. אולם הייצור הוא בעצם נביא שחורות. מסתבר שבמהלך ההיסטוריה (ספויילר: עוד בתקופת ה"אדם הקדמון" הייצור הנ"ל התגלה במקומות שונים בעולם העתידים לחוות אסון גדול) הוא היה קיים ומתועד באינספור מקורות מידע וסיפורי עמים.

האובססיה של ג'ון להתחקות אחר הסיפור העיתונאי, מביאה אותו להיות נביא מושיע ומציל חיים. הוא עד לתופעות על-טבעיות רבות (שהמגוחכת ביניהם היא כשהטלפון מצלצל גם כשהוא אינו מחובר לקו טלפון), המשנות ללא הכר את תפישת מחשבתו לגבי הלא נודע.

"נבואות איש העש" הוא לא סרט רע, ואפילו עושה כבוד לז'אנר. אבל בסופו של דבר מדובר בעוד סרט אימה, שלבטח יעלה אבק בספריות הווידאו השכונתיות בעוד מספר שבועות קצר.

ולסיום תהייה לגבי מפיצי הסרט בארץ: הסרט מתחיל בפורמט אנמורפי (צפייה בסרט בפורמט תמונה כמו בקולנוע, קריא, מסך רחב) לאחר הכתוביות לפתע קופץ הסרט לפורמט מסך טלוויזיה סטנדרטי (4:3), שזה אומר קיצוצים כואבים משמאל ומימין למסך. המשמעות היא פגיעה ישירה בהנאה מצפייה בסרט. כמובן שהגויים מעבר לים מקבלים את הDVD כמו שצריך, עם פורמט תמונה כמו בקולנוע. למי שאין ברשותו טלוויזיה רחבת מסך יכול באמצעות הגדרות בDVD לשנות את אופן הצגת התמונה. במקרה שלנו אי אפשר לשנות כלום וצריך לקבל את מה שנותנים לנו. לגבי התוצאה הסופית, תשפטו בעצמכם. אנחנו כבר הרמנו ידיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully