וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: נשבר הקרח עם הודו

9.6.2002 / 10:51

ההודעה נמסרה היום בעקבות נכונות הודית להפסיק את חילופי האש לאורך הגבול; השליח האמריקאי לאזור: הודו שוקלת החזרת דיפלומטים לאיסלאמבאד; אתמול הפילה פקיסטן מזל"ט הודי

פקיסטן הודיעה הבוקר כי "הקרח נשבר" במתיחות בינה לבין הודו סביב חבל קשמיר. ההודעה נמסרה בעקבות מסר הודי, בו הגיבה המדינה בחיוב לבקשת פקיסטן להפסיק את חילופי האש משני עברי הגבול. בבי.בי.סי דווח, כי השליח האמריקאי, תת מזכיר המדינה ריצ'ארד ארמיטאג', אמר שהמתיחות בין המדינות פחתה בצורה "סבירה", אולם הזהיר כי המשבר עדיין לא הסתיים.

בפגישה עם עיתונאים באסטוניה אמר אתמול ארמיטאז' כי הודו שוקלת נקיטת מספר מחוות כלפי פקיסטן. בין המחוות גם החזרתם של דיפלומטים הודים לאיסלאמבאד, בירת פקיסטן.

אתמול חלה עליה במתיחות בין המדינות לאחר שפקיסטן הפילה ביום שישי מזל"ט (מטוס זעיר ללא טייס) ריגול הודי, שחדר לתחומה. הודו לא הגיבה על התקרית. שר החוץ של פקיסטן קרא להודו לנקוט איפוק, ואמר כי "חדירת מטוס הודי לשטח פקיסטן עלולה להגביר את הסכנה שבנוכחות הכוחות משני צדי הגבול".

צבא פקיסטן הודיע, כי הפלת המטוס מבטאת את "נחישות צבא פקיסטן להגן על כל אינץ' מאדמתה ומרחבה האווירי", והביע תקווה ש"הודו תלמד לקח". מקורות ביטחוניים בפקיסטן טוענים, כי המטוס היה מצויד במצלמה מתוצרת ישראל.

חיילים אמריקאים לא יפקחו על הגבול

יירוט המטוס התרחש בעיצומם של מאמצים אמריקאיים להפיג את המתיחות בין שתי המדינות. במהלך פגישותיו של ארמיטאז' עם הצדדים בסוף השבוע, אמר שר החוץ של הודו, ג'סוואנט סינג: "אנו מחויבים מאוד לדרך השלום, משום שאין תחליף לשלום". בתום פגישה עם נשיא פקיסטן, פרבז מושארף, אמר השליח האמריקאי, כי מושארף הבהיר נחרצות שהוא אינו מעוניין לפתוח במלחמה וכי הוא שואף לשלום.

רמטכ"ל צבא ארה"ב הגנרל ריצ'ארד מאיירס, אמר ביום שישי, כי כוחות ארה"ב באזור יבצעו היערכות מחודשת, במקרה של התלקחות בין המדינות. מאיירס אמר לכתבים, כי אינו יכול לדון בפרטי התוכנית, אך ציין כי החיילים האמריקאיים לא ייצאו מהאזור. מאיירס הוסיף כי למיטב ידיעתו, אין לארה"ב כוונה להציע שחיילים אמריקאים יפקחו על קו הגבול בקשמיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully