וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הם יהפכו את העולם לגיהנום"

6.6.2002 / 21:54

כך אומרים ניצולי הירושימה שקוראים לרגיעה בהודו-פקיסטן; חוששים שמנהיגי המדינות לא מבינים את עוצמת הזוועה וההרס שבמתקפה גרעינית; יעבירו מכתבי מחאה לשגרירויות המדינות בטוקיו

ניצולי פצצות האטום שהוטלו על הירושמה ונגסאקי קוראים להודו ופקיסטן לפעול לרגיעה במתיחות אליה הגיעו. הניצולים, המכונים ביפן "היבקושה", חוששים שמנהיגי שתי המדינות החמושות בנשק גרעיני לא מבינים לחלוטין את הזוועות וההרס המתלווים למתקפה גרעינית.

קבוצת הניצולים אמרה לבי.בי.סי שבכוונתם להעביר מכתב מחאה לשגרירויות הודו ופקיסטן בטוקיו. מינורו יושיקני, בן 75, היה שלושה ק"מ מאזור גראונד זירו בהירושימה כשהוטלה פצצת האטום ב-6 באוגוסט 1945. יושיקני הבהיר כי הוא חושש ש-140 אלף האנשים שנהרגו אז נשכחו במהלך השנים.

"המנהיגים לא יודעים מהו הסבל האמיתי שנגרם כתוצאה מפיצוץ גרעיני", אמר יושיקני. "אני ראיתי מאות בני אדם יוצאים ממרכז העיר ונראים כרוחות רפאים. הבגדים שלהם היו קרועים ועורם הותך", סיפר. "אנחנו חייבים להגיד להודו ולפקיסטן שאם הם יתחילו במלחמה מהסוג הזה הם יהפכו את העולם לגהנום", הזהיר.

מהודו נמסר כי אין בכוונת המדינה לעשות שימוש בנשק הגרעיני שעומד לרשותה ראשונה. פקיסטן, מנגד, לא הבטיחה דבר. הודו מאשימה את פקיסטן בסיוע בציוד, בנשק ובאימונים לשיגורם של "טרוריסטים" לשטחה ובביצוע "פעולות טרור" נגד מחנות צבא ומשטרה בחבל המריבה. פקיסטן מכחישה האשמות אלה וטוענת כי היא מעניקה רק סיוע "מוראלי" לבדלנים, שאותם היא מגדירה "לוחמי חירות". הארגונים המוסלמיים בקשמיר מדגישים כי החלטות האו"ם משנת 1947, שהתירו למאות אלפי פליטים לשוב לבתיהם לאחר המלחמה, מאפשרות להם לממש את "זכות השיבה" שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully