וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא פקיסטן התחייב: לא נפתח במלחמה

רויטרס

6.6.2002 / 15:57

סגן שר ההגנה האמריקאי: מושארף הבהיר כי לא יהיה זה שייזום מלחמה; מקווה לקבל התחייבות דומה בפגישתו מחר עם ראש ממשלת הודו; דיווח: ארה"ב יוזמת כוח פיקוח אמריקאי-בריטי לקשמיר

נשיא פקיסטן, פרבז מושארף, הצהיר היום כי לא יפתח במלחמה נגד הודו. הדברים באים על רקע דיווחים על התקדמות בתיווך האמריקאי להפגת המתיחות בחבל קשמיר. סגן שר ההגנה האמריקאי, ריצ'רד ארמיטאז', מקווה לקבל התחייבות דומה מראש ממשלת הודו, אטאל ביהארי וג'פאי, עמו ייפגש מחר בניו דלהי. עם זאת, עדיין קיים חשש למלחמה בין שתי מעצמות הגרעין השכנות.

"הנשיא מושארף הבהיר כי הוא רוצה שלום ולא יהיה זה שייזום מלחמה", אמר ארמיטאז' לאחר שנפגש עמו באיסלמבאד. לדבריו, התבטאויותיו של מושארף הן "בסיס טוב מאוד להתקדמות". עם זאת, הבוקר פירסם העיתון הבריטי "אינדיפנדנט", כי צבא הודו מבקש אישורים אחרונים לפלישה לחבל קשמיר, כדי להשמיד את מחנות המורדים המוסלמים.

לפי "אינדיפנדנט", וושינגטון מתכוונת להציע הקמת כוח אמריקאי-בריטי לפיקוח באזור קשמיר. העיתון דיווח מפי מקורות ביטחוניים ומדיניים כי שר ההגנה האמריקאי, דונלד רמספלד, צפוי לקדם את היוזמה בביקורו בתת היבשת ההודית בשבוע הבא. ואולם משרד החוץ בניו דלהי מסר היום כי כוחות משקיפים אינם נחוצים בקשמיר.

בתוך כך נמשכו היום חילופי הירי בחבל המריבה. הכוחות ההודיים והפקיסטניים החליפו אש ארטילריה כבדה באזור גבול קשמיר. פקיסטן דיווחה כי אישה ושני ילדים נהרגו וחמישה אזרחים נפצעו מאש תותחים בכפר במחוז פונג'אב שממערב לגבול קשמיר. באזורי הכפר הפקיסטניים נערכו היום תרגילי הגנה אזרחית במלחמה גרעינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully