וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמצים אמריקאיים לפתור את סכסוך הודו פקיסטן

רויטרס

6.6.2002 / 12:06

השליח ריצ'רד ארמיטייג' נפגש היום עם נשיא פקיסטן; מחר יטוס לניו דלהי, לפגוש את מנהיגי הודו; טוען: מוקדם לתוכנית כוללת, יש להתקדם צעד צעד; 3 נשים פקיסטניות נהרגו הבוקר

השליח האמריקאי, ריצ'רד ארמיטייג', נפגש היום עם נשיא פקיסטן, פרבז מושארף, בנסיון למנוע מלחמה עם הודו. קודם לפגישה, נפגש ארמיטייג' עם שר החוץ הפקיסטני, עבדול סאטאר. אתמול קרא נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, להפסקת האש בין הצדדים.

ואולם, חילופי האש הכבדים באזור נמשכים. אשה ושתי ילדות פקיסטניות נהרגו הבוקר מאש חיילים הודים לעבר החלק של קשמיר הנמצא בשליטת פקיסטן. מהירי נפצעו אזרחים רבים נוספים.

ארמיטייג' אמור לטוס ביום שישי לניו דלהי, לפגוש את המנהיגים ההודים. בתחילת השבוע אמר כי יש לו מספר רעיונות שעשויים להביא לפיתרון. "לדעתי עדיין מוקדם לבצע תוכנית כוללת", אמר לרשת סי.אן.אן. "אך יש להתקדם צעד אחר צעד בשביל להוריד את רמת המתח באזור".

ראש ממשלת הודו, אטאל ביהארי ואג'פאי, אמר אתמול כי ישקול קיום סיורים משותפים עם צבא פקיסטן לאורך הגבול בקשמיר, אם פקיסטן תפסיק את חדירות ארגוני הגרילה. ואולם, שר החוץ של פקיסטן דחה באופן מיידי את ההצעה בטענה כי היא מיושנת והדגיש: סביר להניח ש"זה לא יעבוד".

ואג'פאי אמר אתמול שפקיסטן חייבת לתרגם למעשים את הבטחותיה לעצור את הקיצונים המוסלמים שאחראים להתקפות על מטרות הודיות. כן אמר, כי פקיסטן חייבת לשים קץ לחדירות מהגבול לחבל קשמיר ולפרק את מחנות הטרור בצד הפקיסטני של הגבול. לדבריו, רק לאחר שהצעדים האלו יינקטו, הודו תשקול לבצע צעדים משלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully