וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ: הקיצוצים מפלים לרעה את ערביי ישראל

6.6.2002 / 12:08

ראשי רשויות ערביות עתרו הבוקר לבג"ץ נגד התוכנית הכלכלית המקצצת בקיצבאות ילדים לאזרחים שלא שירתו בצה"ל; ח"כ מסאלחה התפטר מהעבודה; התוכנית אושרה אמש ברוב גדול בכנסת

ראשי רשויות ערביות וכמה חברי כנסת מן הסיעות הערביות עתרו הבוקר לבג"ץ נגד התוכנית הכלכלית שאושרה אתמול בכנסת. בקול ישראל דווח כי לטענת העותרים, ההחלטה בעניין הקיצוץ בקצבאות הילדים למי שלא שירת בצבא - מפלה לרעה את המגזר הערבי ופוגעת בעקרון השוויון.

בג"ץ ידון בעתירה בשבוע הבא. השופט יעקב טירקל סירב להוציא צו ביניים שיעכב את מימוש התוכנית הכלכלית. לפי התוכנית, קצבאות הילדים, למי ששירת בצבא יקוצצו החל מהחודש הבא 4 אחוז בקצבאות ילדים, והקצבאות למי שלא שירתו בצבא יקוצצו ב-24 אחוז.

כתבי "הארץ" מוסיפים:

עמותת מוסאווא לזכויות האזרחים הערביים בישראל, התריעה אתמול כי חוק קצבאות הילדים יתנקם במדינה, בסופו של דבר. "כסף שייחסך בקצבאות ישולם במלואו, ויותר ממנו, על ביטחון", אמרה הודעת מוסאווא. ההודעה מזכירה שיותר ממחצית הילדים הערבים חיים מתחת לקו העוני.

מליאת הכנסת אישרה אמש לאחר חצות ברוב גדול בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק של התוכנית הכלכלית של הממשלה. בתוכנית תמכו 74 חברי כנסת, ו-28 חברי כנסת התנגדו לה. בעקבות תמיכת רוב חברי העבודה בסעיף הקצבאות המפלה אזרחים שלא שירתו בצה"ל, הודיע ח"כ נואף מסאלחה על התפטרותו מן המפלגה.

בתוכנית תמכו ח"כים מסיעות העבודה, הליכוד, ש"ס, האיחוד הלאומי-ישראל ביתנו, המפד"ל, גשר, המרכז, ישראל בעליה, וחירות. נגדה הצביעו ח"כים ממרצ, שינוי, עם אחד, והסיעות הערביות. חמשת חברי הכנסת של יהדות התורה נעדרו מההצבעה בקריאה השלישית.

שישה חברי כנסת ממפלגת העבודה הצביעו נגד סעיף הקיצוץ בקיצבאות הילדים, בשל העדפת יוצאי צבא, וכמה ח"כים נוספים מסיעת העבודה נעדרו מההצבעה. בש"ס וביהדות התורה טענו כי ראש הממשלה, אריאל שרון, התחייב כי הממשלה תתמוך בקרוב בהצעת חוק פרטית שתוגש בעניין.

הביטוח הלאומי מזהיר: נקרוס מהעומס

בתוך כך מתברר, כי המוסד לביטוח לאומי לא ערוך לשלם, מהחודש הבא, קצבאות ילדים מופחתות למי שלא שירת בצבא. נציג המוסד הסבירו אתמול בכנסת כי יזדקקו להיערכות של ארבע-חמישה חודשים כדי לגבש רשימה של מי ששירתו בצבא ומי שלא שירתו. היועצת המשפטית של המוסד, רות הורן, התריעה שיישום התוכנית הכלכלית עלול להביא לקריסת שירותי המוסד. היא פנתה לח"כים בשאלה, "אתם מצפים שאנו נוכל לטפל בשני מיליון אזרחים שיתייצבו במשרדי הביטוח הלאומי כדי לספק הוכחות לשירותם הצבאי לתשלומי קצבאות מהחודש הבא?"

הממונה על התקציבים באוצר, אורי יוגב, דחה את טענות נציגי הביטוח הלאומי והודיע כי הוא מבקש שהמוסד ישלים בתוך חודש את עריכת הקבצים והנתונים לגבי מי ששירת בצבא.

בהכנת הידיעה השתתפו צבי זרחיה, יוסי ורטר, אורי ניר ושירות "הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully