וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן דוחה הצעת הודו לסיורים משותפים בקשמיר

רויטרס

5.6.2002 / 15:58

שר החוץ הפקיסטני: "זה לא יעבוד"; ואג'פאי: פקיסטן חייבת לתרגם למעשים את הבטחותיה לעצור הקיצונים; מנהיגי פקיסטן והודו, המשתתפים בוועידה בקזחסטן, הציגו אתמול חזית תוקפנית

ראש ממשלת הודו, אטאל ביהארי ואג'פאי, אמר כי הוא ישקול קיום סיורים משותפים עם צבא פקיסטן לאורך הגבול בקשמיר, אם פקיסטן תפסיק את חדירות ארגוני הגרילה. ואולם, שר החוץ של פקיסטן דחה באופן מיידי את ההצעה בטענה כי היא מיושנת והדגיש: סביר להניח ש"זה לא יעבוד".

ואג'פאי אמר היום שפקיסטן חייבת לתרגם למעשים את הבטחותיה לעצור את הקיצונים המוסלמים שאחראים להתקפות על מטרות הודיות. כן אמר, כי פקיסטן חייבת לשים קץ לחדירות מהגבול לחבל קשמיר ולפרק את מחנות הטרור בצד הפקיסטני של הגבול. לדבריו, רק לאחר שהצעדים האלו יינקטו, הודו תשקול לבצע צעדים משלה.

ראש ממשלת הודו ונשיא פקיסטן, פרבז מושארף, המשתתפים בוועידה האזורית בקזחסטן, הציגו אתמול חזית תוקפנית בנאומיהם, בניגוד להצהרות המתונות שנשמעו בימים האחרונים. שני המנהיגים האשימו בדבריהם זה את זה בהצתת האלימות בחבל קשמיר.

מושארף מתח אתמול ביקורת על כישלונה של הודו בסיום המשבר סביב קשמיר. מושארף הדגיש כי מדינתו לא תהיה זו שתפתח במלחמה אך תגיב במידה שתותקף. לדבריו, "אנשי דרום אסיה ממשיכים לשלם מחיר כבד בשל סירובה של הודו לפתור את המחלוקת סביב קשמיר, בהתאם להחלטות האו"ם ורצונם של תושבי החבל". נשיא פקיסטן אמר במסיבת עיתונאים כי "קיומו של נשק גרעיני מרמז שמדינות ישתמשו בו, בנסיבות מסוימות". מושארף סיפר כי נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הזמינו לבקר במוסקבה ואמר לו כי בכוונתו להזמין לשם גם את ואג'פאי.

חילופי האש בחבל קשמיר נמשכים בין הצבאות ואתמול נהרגו שם לפחות שני אנשים ועוד כ-10 נפצעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully