וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר: העבודה תתמוך בתוכנית הכלכלית

5.6.2002 / 14:10

מקורביו: זהו לא יום לוויכוחים פוליטיים; נפגש ביחידות עם רה"מ והודיע לו על ההחלטה; חברים בעבודה: נתנגד; הערכה: ללא תמיכת המפלגה לא תעבור התוכנית; ש"ס: אנחנו נתמוך

מפלגת העבודה תתמוך היום בכנסת בתוכנית הכלכלית, כך החליט יו"ר המפלגה, בנימין בן אליעזר. לדברי מקורביו, אין מקום לוויכוחים פוליטיים ביום קשה כמו יום זה. בקול ישראל דווח כי בן אליעזר מסר על החלטתו לראש הממשלה, אריאל שרון, ולבכירי מפלגתו.

עם זאת, עדיין לא ברור האם כל חברי הסיעה יישרו קו. יו"ר הסיעה, ח"כ אפי אושעיה, הודיע כי הסיעה תתנגד לתוכנית, "בעקבות התקפלות ראש הממשלה ושר האוצר בפני החרדים". ח"כ נוואף מסאלחה הודיע כי הוא מתפטר ממפלגת העבודה בשל תמיכתה בהעדפה ליוצאי צבא בקצבאות ילדים.

כתבי הארץ, צבי זרחיה ויוסי ורטר, מוסיפים:

בתוך כך, התחייבו ראשי ש"ס שגם אם לא יעבור התיקון, לפיו לחיילים חרדים ששירתו חודשים מעטים לא יקוצצו קצבות הילדים, תצביע הסיעה בעד התוכנית הכלכלית. בתמורה התחייב רה"מ שהליכוד יתמוך בהצעת חוק פרטית של ש"ס שתדאג לקצבאות החרדים.

שרון ובן אליעזר נפגשו הבוקר ביחידות בלשכת ראש הממשלה, בניסיון לפתור את המשבר בעניין תוכנית הקיצוצים. ההצבעה על התוכנית אמורה להתקיים היום, ואולם אמש הודיעה מפלגת העבודה, כי היא חוזרת בה מכל הסיכומים שהושגו בעניין קצבאות הילדים, ולפיהם יקוצצו ב-24% הקצבאות למשפחות שראשיהן לא שירתו בצבא. בקואליציה מעריכים, כי ללא תמיכת העבודה אין רוב להצעת התוכנית הכלכלית, ולא ברור אם תעלה היום להצבעה בקריאה שניה ושלישית, כמתוכנן.

העבודה הודיעה אתמול לליכוד, שהיא מציעה כעת קיצוץ אחיד של 10%מקצבאות ארבעת הילדים הראשונים, ו-15% מקצבאות שאר הילדים, הן להורים ששירתו בצבא והן לכאלו שלא שירתו. הצעה אחרת שהועלתה בעבודה, היא להעניק קצבאות ילדים שוות מהילד הראשון ואילך. הליכוד דחה הצעות אלו.

ראש הממשלה הביע בשיחות עם מקורביו כעס רב על השינוי בעמדת העבודה. מקורביו של שרון אמרו אמש, כי בכוונתו להעביר את תוכניתו של האוצר "עם פואד או בלי פואד", בגלל מצב החירום במשק, הדורש זאת. בכירים בליכוד ובעבודה העריכו כי שרון ובן אליעזר ימצאו פשרה מאחר ושניהם יודעים כי פרישת העבודה מהקואליציה תביא לבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully