וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת הודו: פקיסטן חייבת לתרגם הבטחות למעשים

רויטרס

5.6.2002 / 7:14

אטאל ביהארי ואג'פאי אמר שפקיסטן חייבת לעצור את הקיצונים המוסלמים שתקפו מטרות הודיות; לדבריו, רק לאחר שיינקטו כמה צעדים, הודו תשקול לבצע צעדים משלה

ראש ממשלת הודו, אטאל ביהארי ואג'פאי, אמר היום שפקיסטן חייבת לתרגם למעשים את הבטחותיה לעצור את הקיצונים המוסלמים שאחראים להתקפות על מטרות הודיות.

ואג'פאי אמר שפקיסטן חייבת לשים קץ לחדירות מהגבול לחבל קשמיר ולפרק את מחנות הטרור בצד הפקיסטני של הגבול. לדבריו, רק לאחר שהצעדים האלו יינקטו, הודו תשקול לבצע צעדים משלה.

מנהיגי פקיסטן והודו, המשתתפים בוועידה האזורית בקזחסטן, הציגו אתמול חזית תוקפנית בנאומיהם, בניגוד להצהרות המתונות שנשמעו בימים האחרונים. שני המנהיגים האשימו בדבריהם זה את זה בהצתת האלימות בחבל קשמיר.

נשיא פקיסטן, פרבז מושארף, מתח אתמול ביקורת על כישלונה של הודו בסיום המשבר סביב קשמיר. מושארף הדגיש כי מדינתו לא תהיה זו שתפתח במלחמה אך תגיב במידה שתותקף. מושארף אמר כי "אנשי דרום אסיה ממשיכים לשלם מחיר כבד בשל סירובה של הודו לפתור את המחלוקת סביב קשמיר, בהתאם להחלטות האו"ם ורצונם של תושבי החבל". נשיא פקיסטן אמר במסיבת עיתונאים כי "קיומו של נשק גרעיני מרמז שמדינות ישתמשו בו, בנסיבות מסויימות". מושארף סיפר כי נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הזמינו לבקר במוסקבה ואמר לו כי בכוונתו להזמין לשם גם את ואג'פאי.

חילופי האש בחבל קשמיר נמשכים בין הצבאות ואתמול נהרגו שם לפחות שני אנשים ועוד כ-10 נפצעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully