וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו ופקיסטן: הצהרות לוחמניות והאשמות הדדיות

4.6.2002 / 17:20

רוחות קרירות נשבו היום בוועידה האזורית בקזחסטן; ואג'פאי: פקיסטן לא קיימה הבטחותיה להילחם בטרוריסטים; מושארף: קיומו של נשק אטומי מרמז על שימוש בו, בנסיבות מסויימות

בניגוד להצהרות המתונות שנשמעו ביממה האחרונה, הציגו מנהיגי פקיסטן והודו חזית תוקפנית בנאומיהם בוועידה האזורית בקזחסטן. שני המנהיגים האשימו בדבריהם זה את זה בהצתת האלימות בחבל קשמיר.

באתר הבי.בי.סי דווח כי ראש ממשלת הודו, אטאל ביהארי ואג'פאי, האשים את פקיסטן בהפרת הבטחותיה למנוע חדירות של טרוריסטים להודו משטחה. ואג'פאי אמר כי הוא מוכן בכל זאת לקיים מו"מ עם פקיסטן – אם דרישותיו יבוצעו. ראש ממשלת הודו הסביר כי שיחות לא ייערכו עד שפקיסטן תפעל נגד הטרוריסטים. ואג'פאי אמר כי "ב-12 בינואר אמר נשיא פקיסטן כי אף ארגון לא יוכל לבצע פעילות טרור בשם קשמיר. ראינו כי בחודשים שלאחר הדברים, גברה האלימות ומחנות של טרוריסטים ממשיכים להתקיים בפקיסטן".

נשיא פקיסטן, פרבז מושארף, מתח מצדו ביקורת על כישלונה של הודו בסיום המשבר סביב קשמיר. מושארף הדגיש כי מדינתו לא תהיה זו שתפתח במלחמה אך תגיב במידה שתותקף. מושארף אמר כי "אנשי דרום אסיה ממשיכים לשלם מחיר כבד בשל סירובה של הודו לפתור את המחלוקת סביב קשמיר, בהתאם להחלטות האו"ם ורצונם של תושבי החבל". נשיא פקיסטן אמר במסיבת עיתונאים כי "קיומו של נשק גרעיני מרמז שמדינות ישתמשו בו, בנסיבות מסויימות". מושארף סיפר כי נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הזמינו לבקר במוסקבה ואמר לו כי בכוונתו להזמין לשם גם את ואג'פאי.

דברי השלום לא נשמעו היום בחבל קשמיר אלא רק קולות הירי. בחילופי האש בין הצבאות נהרגו ביממה האחרונה לפחות שני אנשים ועוד כ-10 נפצעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully