וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת הודו: מוכן לשיחות עם פקיסטן

רויטרס

4.6.2002 / 7:39

אמר הבוקר: נסכים לדבר אפילו על חבל קשמיר, אבל חייבים להתייחס גם לטיפול בטרור; מאמצים דיפלומטיים להפגיש בין השניים, השוהים בוועידת אסיה בקזחסטן

ראש ממשלת הודו, אטאל ביהארי ואג'פאי, אומר הבוקר כי הוא מוכן לשוחח עם פקיסטן, גם על נושא חבל המריבה קשמיר. ואג'פאי ונשיא פקיסטן, פרבז מושארף, משתתפים כעת בוועידה אזורית בקזחסטן, שם נעשים מאמצים דיפלומטיים להפגישם.

"אנו מביעים את נכונותנו לשוחח עם פקיסטן, כולל על נושא קשמיר" אמר ואג'פאי. עם זאת ציין ראש הממשלה ההודי, כי "אנו חייבים גם להפנות את תשומת הלב לטיפול בטרור".

נשיא פקיסטן שב ואמר אתמול, כי הוא מוכן לקיים שיחות ללא תנאים מוקדמים עם ראש ממשלת הודו. בתשובה לשאלה האם יהיה מוכן להיפגש עם עמיתו ההודי, השיב מושארף: "ללא תנאי. עליכם לשאול זאת את ראש הממשלה ואג'פאי. לי אין כל תנאים מוקדמים".

הודו מאשימה את פקיסטן בסיוע בציוד, בנשק ובאימונים לשיגורם של "טרוריסטים" לשטחה ובביצוע "פעולות טרור" נגד מחנות צבא ומשטרה בחבל המריבה. פקיסטן מכחישה האשמות אלה וטוענת כי היא מעניקה רק סיוע "מוראלי" לבדלנים, שאותם היא מגדירה "לוחמי חירות". הארגונים המוסלמיים בקשמיר מדגישים כי החלטות האו"ם משנת 1947, שהתירו למאות אלפי פליטים לשוב לבתיהם לאחר המלחמה, מאפשרות להם לממש את "זכות השיבה" שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully