וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרירות הודו: אין סכנה למטיילים הישראלים

צחי בירן

3.6.2002 / 16:32

מזכיר העיתונות בשגרירות: לא היה מקום לאזהרת משרד החוץ הישראלי; הסביר: הודו מדינה אחראית - העימות לא יתפתח למלחמה גרעינית; משרד החוץ מדווח על ירידה בכמות הפניות לחדר המצב

מזכיר העיתונות של שגרירות הודו בישראל, סובראטה דאס, אמר היום לוואלה! חדשות, כי הוא מבין את דאגת הורי המטיילים בהודו אך ילדיהם אינם בסכנה אמיתית. דאס אמר כי "אנחנו מרגישים כי הודו היא עדיין מקום בטוח וכי לא היה צורך באזהרת משרד החוץ הישראלי". לדבריו, אין ירידה בכמות המבקשים אשרות כניסה למדינה.

מזכיר העיתונות העריך כי העימות בחבל קשמיר לא יתפתח למלחמה גרעינית. "אנחנו מדינה אחראית ומבינים למה יכולה להגיע מלחמה גרעינית. מדיניות הודו היא לא להיות הראשונה שתשתמש בנשק מסוג זה".

במשרד החוץ דווחו הבוקר על רגיעה בכמות הפניות לחדר המצב בעקבות ההמלצה למטיילים הישראלים לעזוב את הודו. אורית שני האחראית על נושא "ישראלים במצוקה", אמרה כי בשגרירות ישראל בניו דלהי התקבלו עד הבוקר כ-200 פניות של מטיילים ישראלים שנרשמו במקום וציינו את מקום הימצאם. כמו כן דווח על עומס כבד באוטובוסים היורדים מצפון התת-יבשת לדרומה. חלק מהנוסעים באוטובוסים ישראלים, אך גם תיירים ממדינות אחרות קיבלו את ההודעה מנציגותם ומתרחקים מאזור העימות.

במשרד החוץ דווחו כי ישראלים רבים הקדימו את תאריך עזיבת הודו או מתכוונים לעבור למדינה סמוכה – בעיקר לתאילנד. תרמילאים רבים מספרים כי הם מתכוונים להמשיך לטייל בצפון, או לנסוע לאזורים מרוחקים יותר מהגבול. נכון לאתמול, איש בהודו לא דיבר על נטישה המונית.

"בארץ יותר מסוכן מאשר פה"

ים יהושע ויוסי מלמן, כתבי "הארץ" מוסיפים:

שר החוץ, שמעון פרס, חזר אתמול על המלצת משרד החוץ לעזוב את הודו בהקדם, מחשש להסלמה בעימות עם פקיסטן. פרס ביקש מישראלים המתכננים לבקר בהודו שלא לעשות זאת בשלב זה - ומאלה המטיילים בה, לעזוב את המדינה. ראש דסק אסיה במשרד החוץ, מוטי עמיחי, הוסיף כי "הדאגה לתרמילאים היא עקב אופי התיירות להודו. הם לא תמיד מעודכנים, לכן היה לנו צורך לצאת בהודעה".

מספר הישראלים השוהים בהודו אינו עולה על 3,000. בשל מזג האוויר הנוח בתקופה זו, רבים מעדיפים לטייל כרגע בצפון, הקרוב יותר לגבול פקיסטן, ורק בודדים נמצאים בבומביי ובגואה שבדרום.

"יש הרבה שמועות ולא ברור מה קורה", אומרת המטיילת אילנה נורמן, 28, השוהה בדרמסאלה שבצפון הודו. "שמענו שפרס ביקש לעזוב את הודו, אבל אנחנו לא ממש מעודכנים. הדבר היחיד שמלחיץ אותי הוא שנאלץ להפסיק את הטיול שלנו: עד שברחנו מהבלגן בישראל, נצטרך לעזוב את הודו בגלל פאניקה רגעית? לי נראה שבארץ יותר מסוכן מאשר פה".

אל-על מתגברת את שעות פעילותה בבומביי, ומפעילה את משרדי החברה למרות יום השבתון המקומי. הסמנכ"לית למסחר בחברה, ברכה בן אלי, מסרה כי משרדי אל-על יהיו פתוחים בין 9:00 ל-20:00 לאורך כל השבוע, כדי לאפשר לישראלים המבקשים לחזור ארצה להסדיר את טיסתם. אל-על מפעילה שתי טיסות שבועיות בקו נתב"ג-בומביי-נתב"ג. בן אלי אמרה, כי הטיסות יתוגברו במידת הצורך. שינוי מועד הטיסה לצעירים כרוך בסכום של 30 דולר לאדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully