וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושארף: מוכן להיפגש עם ואג'פאי ללא תנאים מוקדמים

3.6.2002 / 15:29

נשיא פקיסטן שב והביע נכונות להיפגש עם ראש ממשלת הודו כדי ליישב את הסכסוך בין המדינות; בהודו מסרבים, בינתיים; מגעים לקיום פגישה בין המנהיגים בוועידה האזורית בקזחסטן

נשיא פקיסטן, פרבז מושארף, שב ואמר היום כי הוא מוכן לקיים שיחות ללא תנאים מוקדמים עם ראש ממשלת הודו, אטאל ביהארי ואג'פאי. מושארף השיב לשאלת עיתונאים בקזחסטן האם יהיה מוכן להיפגש עם עמיתו ההודי, השיב, "ללא תנאי. עליכם זאת את ראש הממשלה וג'פאי. לי אין כל תנאים מוקדמים". נשיא פקיסטן אמר כי כרגע לא מתוכננת פגישה בין שני המנהיגים.

מזכיר העיתונות של שגרירות הודו בישראל, סובראטה דאס, הגיב היום להצעת מושארף ואמר לוואלה! חדשות: "היו לנו כבר שיחות עם פקיסטן בעבר, אך שום דבר לא יצא מכך. הוא (מושארף) אומר כי אין כל עוינות מצד פקיסטן - מה שהוא שקר מוחלט".

מוקד המאמצים ליישוב הסכסוך בין פקיסטן להודו, ולמניעת מלחמה בין שתי השכנות - עבר היום לאלמה-אטה, בירת קזחסטן לשעבר. החל מהבוקר מתכנסים בעיר ראשי מדינות אסיה לוועידה האזורית "סיקה". מדובר בוועידה המקבילה למועצה לשלום וביטחון באירופה. לוועידה מגיעים בין יתר המנהיגים גם נשיא פקיסטן מושארף, וראש ממשלת הודו ואג'פאי.

מושארף הציע כבר אתמול לקיים דו שיח עם מנהיגי הודו על יישוב המשבר, אך ראש ממשלת הודו אמר כי אין בכוונתו להיפגש עם נשיא פקיסטן. עם זאת, מקורות דיפלומטיים מדווחים, כי משתתפי הוועידה ובמיוחד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, יעשו מאמצים גדולים כדי לגרום למנהיג הודו לשנות את עמדתו ולהסכים לנצל את פורום הוועידה, שתמשך ארבעה ימים למעין ועידת פסגה עם יריבו. לפוטין כבר נקבעו פגישות עם שני המנהיגים בנפרד.

בתוך כך הצהירו אתמול מנהיגי הודו הצהרות סותרות באשר לסיכויי להורדת המתח ולמניעת מלחמה עם פקיסטן. שר ההגנה של הודו, ג'ורג' פרננדז, נשא נאום נרגש בסינגפור שבה השתתף בוועידת ביטחון אחרת. בנאומו שהופסק כמה פעמיים לאחר שפרץ בבכי, הדגיש פרננדז את הלחצים הפנימיים הכבדים על ראש ממשלתו כדי שיפתח במלחמה.

לעומתו אמר מזכיר הגנה של הודו, יוגנדרה נאראין, בראיון לשבועון "אאוטלוק", כי ניו דלהי תגיב במקרה של מתקפה גרעינית של פקיסטן עליה. דבריו התפרסמו אתמול, יומיים לאחר שנשיא פקיסטן הבטיח בראיונות לתקשורת הבינלאומית כי שימוש בנשק גרעיני הוא מעשה "בלתי שפוי". מושארף ציין באותו ראיון, כי "אין כלל להעלות על הדעת את האפשרות הזאת".

חילופי האש בקשמיר נמשכים

במקביל נמשכו גם אתמול תקריות הירי לאורך קו ההפרדה, המסמן את גבול החלוקה בין קשמיר ההודית לקשמיר הפקיסטנית. ההודים דיווחו, כי בתגובה לירי תותחים הם השמידו שמונה בונקרים בצד הפקיסטני של הגבול והרגו שישה חיילים. כמו כן נמסר על ארבעה אזרחים שנפגעו מהאש - בעיקר ירי תותחים ומרגמות בכמה גזרות.

הבוקר התחדשו חילופי האש בגבול הודו ופקיסטן. בגלי צה"ל דווח כי בוצע ירי ממרגמות, ממכונות ירי ומנשק קל, ועדיין לא ידוע אם היו נפגעים או נגרם נזק. במהלך הלילה נהרגו חמישה בני אדם מהירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully