וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת הודו: לא אפגש עם נשיא פקיסטן

2.6.2002 / 15:04

ואג'פאי דחה היוזמה לקיים פגישה פנים אל פנים עם מושארף במהלך הוועידה האזורית בקזחסטן; בדלהי זוכרים את "הניצחון התקשורתי" של מושארף בעת שלחץ את ידו של ואג'פאי בוועידה בנפאל

ראש ממשלת הודו, אטאל ביהארי ואג'פאי, דחה את האפשרות כי יקיים פגישה פנים אל פנים עם נשיא פקיסטן, הגנרל פרבז מושארף, במהלך ועידת הביטחון האזורית בקזחסטן. וג'פאי אמר לכתבים לפני צאתו מדלהי, כי היה מוכן לשקול בכובד ראש שיחות עם מושארף, לו היתה הוכחה לכך שמושארף נאבק בבדלנים המוסלמים הפועלים בחבל קשמיר.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, המשתתף אף הוא בוועידה, יזם את הניסיון להפגיש בין שני מנהיגי מעצמות הגרעין של תת היבשת ההודית. יוזמתו של פוטין היא חלק ממאמצים בינלאומיים נמרצים לעצור את המתיחות הגוברת בין הודו לפקיסטן. למרות סירוב הודו, ינסו סין ורוסיה במהלך הוועידה לארגן בתיווכן שיחות בדרג כלשהוא בין נציגי הצדדים – הרחק מעין המצלמה.

מושארף עצמו אמר כי הוא מוכן להשתתף בשיחות מסוג זה. ואולם, כתב הבי.בי.סי בדלהי מסר, כי הודו חשדנית כלפי "מחוות תיאטרליות" מצידו של מושארף, שעלולות לגנוב מוואג'פאי את ההצגה. בחודש ינואר, כשעלתה המתיחות בגבול הודו פקיסטן, ניצל נשיא פקיסטן את הוועידה האזורית בנפאל כדי ליצור אפקט דרמטי – ולחץ בהתלהבות את ידו של המנהיג ההודי מול עדשות המצלמות. בדלהי לא שוכחים את האירוע, ומגדירים אותו כ"ניצחון של מושארף במלחמה על דעת הקהל".

גם ארה"ב מגבירה את המאמצים הדילפומטיים למנוע הידרדרות נוספת באזור. בשבוע הבא יגיע לאזור שר ההגנה האמריקאי, דונלד ראמספלד.

"מלחמה גרעינית אינה עולה על הדעת"

על רקע המאמצים הדיפלומטיים הבינלאומיים, נמשכת האלימות בקשמיר. מאז יום חמישי נהרג אדם אחד ונפצעו כ-50 בהתקפות בצידו ההודי של קו הגבול. בצדו הפקיסטני של הגבול מדווחות הרשויות על לפחות שני הרוגים, ביניהם ילד בן 8, שנפגעו בהפצצה של צבא הודו.

אתמול ניסה מושארף לצנן את רוחות המלחמה כשהעריך כי מלחמה גרעינית עם הודו אינה עולה על הדעת. בראיון טלוויזיוני לרשת סי.אן.אן. אמר נשיא פקיסטן כי "אינו חושב שאחד משני הצדדים הוא חסר אחריות מספיק כדי להשתמש בנשק הגרעיני...כל אדם שפוי לא יכול אפילו לחשוב על כניסה למלחמה לא קונבנציונלית - לא חשוב מה הלחצים".

בראיון לרשת טלוויזיה מקומית אמר נשיא פקיסטן כי יילחם בכל צורה של התארגנות צבאית לא חוקית בשטחו - כמו שדורשת הודו. מושארף הדגיש כי הסכסוך עם הודו ייפתר רק אם יימצא פתרון לסכסוך על חבל קשמיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully