וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ קורא לישראלים לעזוב את הודו

צחי בירן

2.6.2002 / 0:10

עקב החשש מהסלמה באזור, פורסמה אמש ההמלצה למטיילים; גם האו"ם ומדינות נוספות מחזירות אנשיהן מהאזור; נשיא פקיסטן מנסה להרגיע: מלחמה גרעינית "לא מתקבלת על הדעת"

משרד החוץ פירסם אמש המלצה לישראלים המטיילים בהודו לעזוב את המדינה, עקב חשש מהסלמה בעימות עם פקיסטן. בהודעה נאמר כי המשרד ממליץ "בכל לשון" לישראלים השוהים בהודו לקצר את שהותם ולעזוב את המדינה. בשגרירות הודו בישראל סירבו להגיב להודעה ביום שבת.

הישראלים נקראים להירשם בשגרירות בניו דלהי ובקונסוליה בבומביי, ולהתעדכן בנציגויות ובתקשורת על המתרחש באזור. במשרד החוץ מקווים כי בני המשפחה בישראל שנמצאים בקשר עם המטיילים והאזרחים השוהים בהודו יעבירו להם את ההמלצה.

מערכת "הארץ" מוסיפה:

אתמול הורה האו"ם למאות אנשיו בפקיסטן ובהודו לשלוח את משפחותיהם הביתה. באו"ם אמרו כי ההוראה לא ניתנה עקב הסלמה במצב, אלא כחלק מהתמודדות עם מצב אפשרי בעתיד.

מחלקת המדינה בארה"ב ייעצה כבר שלשום לנציגיה הדיפלומטיים בהודו לעזוב את המדינה, ומאוחר יותר נמסר כי גם בריטניה, קנדה, ניו זילנד ודרום קוריאה מייעצות לאזרחיהן לעזוב את המדינות.

"התנאים לאורך הגבול של הודו עם פקיסטן ובמדינת ג'אמו וקשמיר התדרדרו", נאמר בהודעת האזהרה שפירסמה מחלקת המדינה. בהודעה נכתב עוד כי "המתחים עלו באופן משמעותי ואי אפשר לשלול את הסיכון שבסכסוך צבאי בין המדינות". בפקסיטן, בה אזרחי ארה"ב סובלים גם מסיכון של התקפות על ידי טרוריסטים איסלאמיים, קוצץ הצוות בשגרירות האמריקאית למינימום.

בתוך כך, ניסה אתמול נשיא פקיסטן, פרבז מושארף, להרגיע את החשש מפני מלחמה גרעינית ואמר כי מלחמה מלחמה כזאת "אינה מתקבלת על הדעת". "אינני חושב שאחד מהצדדים הוא עד כדי כך לא הגיוני", אמר מושארף.

פתרון המשבר לא התקדם בימים האחרונים ובכירים בממשלה ההודית אמרו כי קטנים הסיכויים לפתרון מהיר בקשמיר. נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמר כי ישלח השבוע את שר ההגנה דונלד ראמספלד, למשימת תיווך באזור. שתי המדינות כבר ריכזו כמיליון חיילים לאורך גבולן המשותף בקשמיר ורבבות אזרחים הגרים באזור נאלצו לפנות את בתיהם ולהפוך לפליטים. אתמול נהרגו שמונה אנשים בקרבות באזור הגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully