וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המתיחות הגוברת: האו"ם יפנה נציגיו מפקיסטן

רויטרס

1.6.2002 / 8:36

גורם באו"ם: לא ברור מתי יחל הפינוי, ייתכן שהוא יקיף כמה מאות בני אדם; אתמול המליצו ארה"ב, קנדה ובריטניה לאזרחיהן לעזוב את הודו; אזרח הודי נהרג ו-15 נפצעו אמש בפיגוע בגבול

האו"ם מתכוון לפנות אנשיו את הפועלים בפקיסטן, זאת בעקבות המתיחות הגוברת בינה לבין הודו - כך מסר מקור באו"ם. "ההחלטה נתקבלה במטה הכללי של האו"ם בניו יורק, בשל המתיחות הנוכחית", מסר מקור באו"ם השוהה באיסלאמבאד לסוכנות הידיעות "רויטרס".

עדיין לא ברור מתי יחל הפינוי, ובכמה אנשים מדובר. המקור העריך, כי מספר המפונים יכול להגיע לכמה מאות.

בתוך כך קראו אתמול ארה"ב, קנדה, גרמניה ובריטניה לאזרחיהן השוהים בהודו לצאת מתחומיה, על רקע החשש מפרוץ מלחמה בין הודו ופקיסטן. לפי ההערכות, בהודו שוהים כ-60 אלף אזרחים אמריקאים, כ-20 אלף בריטים וכ-6,000 קנדים.

בקול ישראל דווח כי ארה"ב התירה לכל הדיפלומטים הלא חיוניים ולמשפחות הסגל הדיפלומטי לעזוב את הודו. בפקיסטן, בה אזרחי ארה"ב סובלים גם מסיכון של התקפות על ידי טרוריסטים מוסלמים, קוצץ הצוות בשגרירות האמריקאית למינימום.

בהודעת ההזהרה של מחלקת המדינה האמריקאית נאמר כי "התנאים לאורך הגבול של הודו עם פקיסטן ובמדינת ג'אמו וקשמיר הידרדרו". לפי ההודעה, "המתחים עלו באופן משמעותי ואי אפשר לשלול את הסיכון שבסכסוך צבאי בין המדינות".

גם אוסטרליה וקנדה נערכות לפנות מפקיסטן ומהודו את משפחות הסגל הדיפלומטי ואת עובדי הקונסוליה ששהותם אינה נחוצה כעת. שר החוץ של קנדה, ביל גראהם, העריך כי מלחמה באזור עלולה לפרוץ בקרוב.

בוש שולח את רמספלד

משטרת הודו מסרה, כי אזרח אחד נהרג ו-15 נפצעו אמש מפגיעת רימון יד שהושלך לעבר רכב סיור של משמר הגבול ההודי, בעיר סרינגר, בירת הקיץ של חבל קשמיר. המשטרה מסרה הבוקר, כי את המתקפה ביצעו בדלנים הנאבקים נגד שלטון הודו בחבל. אף ארגון לא לקח אחריות למתקפה.

מקורות בהודו דיווחו כי הבוקר התחדשו חילופי האש בגבול בין שתי המדינות.

נתן גוטמן, כתב "הארץ" בוושינגטון, מוסיף

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמר שלשום כי בכוונתו לשלוח בשבוע הבא את שר ההגנה דונלד רמספלד להודו ולפקיסטן, כדי לשכנע את שני הצדדים להפחית את המתיחות ולמנוע סכנה של התלקחות מלחמה גרעינית. לפניו יגיע תת מזכיר המדינה, ריצ'רד ארמיטאז'. "אנחנו נבהיר להם היטב, שמלחמה לא תשרת את האינטרסים שלהם", אמר בוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully