וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב, קנדה ובריטניה לאזרחיהן: צאו מהודו

31.5.2002 / 22:23

על רקע החשש מפרוץ מלחמה בין הודו ופקיסטן שר החוץ הקנדי מעריך: מלחמה באזור עלולה לפרוץ בקרוב; בוש הודיע על שיגור שר ההגנה רמספלד בניסיון להרגיע את המתיחות בחבל קשמיר

ארה"ב, קנדה ובריטניה קראו היום לאזרחיהן השוהים בהודו לצאת מתחומיה, על רקע החשש מפרוץ מלחמה בין הודו ופקיסטן. לפי ההערכות, בהודו שוהים כ-60 אלף אזרחים אמריקאים, כ-20 אלף בריטים וכ-6,000 קנדים.

בקול ישראל דווח כי ארה"ב התירה לכל הדיפלומטים הלא חיוניים ולמשפחות הסגל הדיפלומטי לעזוב את הודו. קנדה החליטה לפנות מפקיסטן ומהודו את משפחות הסגל הדיפלומטי ואת עובדי הקונסוליה ששהותם אינה נחוצה כעת. שר החוץ של קנדה, ביל גראהם, מעריך כי מלחמה באזור עלולה לפרוץ בקרוב.

בוש: על מושארף לפעול

נתן גוטמן, כתב "הארץ" בוושינגטון, מוסיף:

בהודעת ההזהרה של מחלקת המדינה האמריקאית נאמר כי "התנאים לאורך הגבול של הודו עם פקיסטן ובמדינת ג'אמו וקשמיר הידרדרו". לפי ההודעה, "המתחים עלו באופן משמעותי ואי אפשר לשלול את הסיכון שבסכסוך צבאי בין המדינות". בפקיסטן, בה אזרחי ארה"ב סובלים גם מסיכון של התקפות על ידי טרוריסטים מוסלמים, קוצץ הצוות בשגרירות האמריקאית למינימום.

בתוך כך, נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמר אמש כי בכוונתו לשלוח בשבוע הבא את שר ההגנה דונלד רמספלד להודו ולפקיסטן, כדי לשכנע את שני הצדדים להפחית את המתיחות ולמנוע סכנה של התלקחות מלחמה גרעינית. לפניו יגיע תת מזכיר המדינה, ריצ'רד ארמיטאז'. "אנחנו נבהיר להם היטב, שמלחמה לא תשרת את האינטרסים שלהם", אמר בוש.

הנשיא האמריקאי הטיל את עיקר האחריות להרגעת הסכסוך על פקיסטן, וקרא לנשיא פרבז מושארף לפעול בהקדם. "על הנשיא מושארף לעצור את הפלישות מעבר לגבול. הוא אמר שיעשה כן, ואנו מבהירים לו שעליו לעמוד בכך", אמר בוש לעיתונאים בתום ישיבת קבינט.

הודו: המצב בקשמיר - "יציב"

שיגור רמספלד לדרום מזרח אסיה הוא שלב חדש במעורבות האמריקאית בסכסוך קשמיר, ומדגישה את גודל החשש בארה"ב מסכנת ההסלמה באזור. רמספלד אמר שעדיין לא גיבש את לוח הזמנים לנסיעתו ואת המסרים שיביא עמו. לדבריו, מטרתו הראשונית תהיה לקיים שיחות עם שני הצדדים, מכיוון שהם אינם מקיימים מגעים ישירים ביניהם.

ואולם ממחלקת המדינה נמסר, שמשימתה של ארה"ב אינה להציע שירותי תיווך בין הודו לפקיסטן. בוושינגטון הבהירו כי הביקורים של בכירי הממשל באזור לא נועדו לשמש תחליף למשא ומתן ישיר בין הודו לפקיסטן, אלא להעביר את המסר כי הקהילה הבינלאומית סבורה שיש להרגיע את המצב ולעשות הכל כדי להימנע ממלחמה.

פקיסטן המשיכה גם היום להסיג כוחות צבא מגבול אפגניסטן, כנראה כדי להעבירם לגבול קשמיר. עם זאת, שר ההגנה של הודו אמר כי המצב בקשמיר "יציב". מושארף הודיע כבר אתמול כי החליט להעביר את הכוחות בגבול אפגניסטן, המונעים הסתננות אנשי אל קאעדה למדינה. ארה"ב חוששת כי רשת הטרור מתערבת בנעשה בפקיסטן, ופועלת להחרפת המתיחות בגבול הקשמירי כדי להסיט את תשומת הלב של פקיסטן מהמתרחש בגבול האפגני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully