וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: הפגזות בצפון - מטענים במערב

30.5.2002 / 0:18

הודו נגד פקיסטן: 13 הרוגים ו-22 פצועים בהפגזות צבא הודו בגבול קשמיר; הינדים נגד מוסלמים: 12 בני אדם נפצעו במחוז גוג'ראט במערב המדינה בסדרת פיגועי תופת על רקע דתי

גורמים בממשלת פקיסטן מסרו היום כי 13 פקיסטנים נהרגו ולפחות 22 נפצעו בהפגזות צבא הודו. על פי הגורמים נפלו הפגזים בשטח פקיסטן ובקשמיר. בבירת מחוז גוג'ראט שבמערב בהודו נפגעו היום לפחות 12 בני אדם בסדרת פיגועי תופת על רקע מתיחות דתית בין מוסלמים להינדים.

אתמול, יום לאחר שנשיא פקיסטן מושארף, הצהיר בנאום לאומה כי הוא אינו מעוניין במלחמה עם הודו, ביצעה פקיסטן ניסוי בטיל לטווח של 180 ק"מ. מושארף גינה בנאום לאומה את ההתקפות נגד מטרות הודיות כ"התקפות טרוריסטיות". עם זאת, הבהיר נשיא פקיסטן כי ארצו מוכנה לכל צעד צבאי של הודו ותתמוך תמיד ב"מאבק השחרור" של המוסלמים בקשמיר.

הודו מאשימה את פקיסטן כי היא מאמנת, מציידת ומפעילה ארגונים איסלאמיים הפועלים נגד שלטונה בקשמיר. פקיסטן, לעומת זאת, מכחישה בתוקף את האשמותיה של הודו וטוענת כי היא מנסה לחרחר מלחמה ולבצע מבצע צבאי מוגבל.

החשש של הקהילה הבינלאומית הוא מהסלמה צבאית בין שתי המדינות, שעלולה אף להביא למלחמה גרעינית. שתי המדינות מצוידות בראשי חץ גרעיניים, וביצעו לפני כמה שנים ניסויים גרעיניים מוצלחים. לשתי המדינות גם יש אמצעי שיגור באמצעות טילים ומטוסים.

צו 8 לקשמיר

לפחות 12 בני אדם נפגעו בסדרת פיגועי תופת שאירעו היום בבירת מחוז גוג'ראט שבהודו. המשטרה מסרה לבי.בי.סי כי שלושה מטעני חבלה התפוצצו באזור השוק של העיר אחמדאבד ועל שני אוטובוסים בזמן שעת העומס של הבוקר. אף גורם לא נטל את האחריות לפיגועים.

המשטרה העריכה כי המטענים שהונחו בשלושת האתרים לא היו מורכבים. "נראה שהמטענים הורכבו בצורה חובבנית בעיקר על מנת ליצור בהלה", אמר דובר המשטרה.

מחוז גוג'ראט היה מוקד אלימות בין הינדים למוסלמים בחודש פברואר לאחר הצתתה של רכבת בה נסעו עולי רגל הינדים. במהומות שפרצו בעקבות הפיצוץ נהרגו כ-1,000 בני אדם, רובם מוסלמים. כוחות הביטחון באזור שמרו על כוננות גבוהה מאז ארועי פברואר. בשבוע שעבר הועברו חיילים מתפקיד שמירת הסדר בגוג'ראט לאזור העימות בקשמיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully