וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "השיחות עם הסורים מתקרבות לשלב המכריע"

11.1.2000 / 21:03

בראיון לערוץ 2 התייחס ברק להפגנה אמש, "הם יצטרפו אלינו"; ללבנון, "תהיה נסיגה שתגובה בהסכם", ולהתנהגות הסורים, "לא באנו לדון בחיוכים וחיבוקים". ביום ראשון הוא יעדכן את חברי הממשלה.

ראש הממשלה אהוד ברק שחזר אחר הצהריים מוירג'ניה התראיין הערב לערוץ 2. על הפגנת ההמונים אמש בכיכר רבין אמר ברק, "אני חושב שזו הייתה הפגנה מכובדת. אני שמח שהגענו לסגנון חדש, ראוי לדמוקרטיה שאינו מזכיר את ההפגנות שהיו טרם רצח רבין. אולם העריך ברק כי "כשנביא להם הסכם, רבים מהם יהיו איתנו". הוא סירב להתייחס למועד המדוייק שנקב קלינטון לחתימה על הסכם ואמר, "אני לא עוסק בהערכות וניחושים. אבל אין ספק שהשיחות מתקרבות לשלב המכריע. אנחנו נמשיך אותן בעוד עשרה ימים ובמוקדם או מאוחר נגיע לשלב ההכרעות הקשות".
על סבב השיחות הנוכחי אמר ברק כי הוא היה מוצלח, "מטרתן והצלחתן העיקרית של השיחות נבעה מהעובדה שלראשונה נפגשו ודנו צוותים סורים וישראלים. שדיברו על סידורי ביטחון ונורמליזציה. התחלנו מסע ארוך שצפוי היה להיות קשה". על הקרירות המופגנת עליה הקפידו הסורים אמר ברק ,"העיסוק בנימוסי השיחה של א-שרע אינם רלוונטים. אם יהיה הסכם שכולל: נורמליזציה, שיפתח לישראל את השער לצפון אפריקה וישנה את המציאות במזרח התיכון, אזי השאלות האללו חסרות ערך. לא הגענו לשיחות כדי לדון בחיוכים וחיבוקים. יהיה הסכם, גם זה יבוא". ברק העריך שבסבב השיחות הבא יצטרפו לשולחן הדיונים, בברכה סורית, גם הנציגים הלבנונים. הוא חזר והבטיח כי עד יולי 2000 יתפרש צה"ל מחדש על הגבול, "פריסה שתגובה בהסכם שיבטיח את ביטחון ישראל". לראשונה התייחס ברק גם לפרשת הנשיא ויצמן, לדבריו יש לו אמון בנשיא שיידע מה לעשות. ולדעתו עיסוק ציבורי מראש, בכהונתו העתידית של הנשיא, אינה ראויה. בתוך שכך, בסיעת הליכוד הטיחו ביקורת בראש הממשלה לאור החלטתו שלא לעדכן כבר מחר את הקבינט הבטחוני מדיני. "העובדה שהוא מסרב לחשוף את מסמך הגישור מעיד כי יש לו מה להסתיר", אמר דני נווה יו"ר צוות התגובות של הליכוד.

השיחות הבאות: בעוד שבוע בבסיס צבאי

נשיא ארה"ב ביל קלינטון אמר אמש כי הוא מלא תקווה ביחס להסכם עתידי בין ישראל לסוריה, אך שני הצדדים סיימו את פסגת שפרדסטאון ללא פריצת דרך של ממש. שתי המשלחות ישובו וייפגשו ביום רביעי בשבוע הבא, בבבסיס צבאי סגור במדינת מרילנד שליד וושינגטון. במסיבת עיתונאים שכינס, אמר קלינטון כי בתוך חודשיים יש להשיג "הסכם ליבה". "אנשים האלו דיברו באמת בפעם הראשונה על חילוקי הדעות ביניהם", אמר קלינטון. "אמרתי שיהיה קשה, אבל אני חושב שאנחנו בדרך הנכונה". בממשל האמריקאי מצפים כי ישראל תודיע בקרוב על נכונותה לסגת מכל הגולן, וסוריה תתחייב לתביעות הביטחון של ישראל ותגמיש עמדותיה בנושא הנורמליזציה. שר החוץ הסורי פארוק א שרע אמר אמש כי לא הוא עומד מאחורי ההדלפה לעיתון אל חייאת. הדלפה עליה זעמו במשלחת הישראלית בעיקר לאור העובדה שטענו כי היא מגמתית ואינה מדוייקת. מקור במשלחת הישראלית אמר כי במהלך השיחות בשפרדסטאון לא הושגה פריצת דרך "ועדיין יש פערים גדולים".
בתוך כך, אמר הבוקר שר הפנים נתן שרנסקי, שהשתתף אמש בהפגנה נגד נסיגה מהגולן, כי לא יישאר בממשלה במידה ויוחלט לסגת מהרמה. השר אמר את הדברים בראיון ל"קול ישראל".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully