וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר מועצת רמת חובב - תושב טבריה

תמר נהרי

28.5.2002 / 17:41

המועצה מאגדת מפעלים, בהם האתר היחיד בארץ לטיפול בפסולת רעילה; ביקורת: מקום מגוריו של היו"ר החדש, צבי כהן מש"ס, עלול להשפיע על תפקודו; נחשב למינוי פוליטי של השר היוצא ישי

המועצה המקומית רמת חובב, המאגדת את מפעלי התעשיה באזור, הודיעה היום על תחילת עבודתו של צבי כהן כיו"ר המועצה החדש. כהן, תושב טבריה, ועסקן ציבור טברייני מטעם סיעת ש"ס, מונה מטעם משרד הפנים ונחשב למינוי פוליטי של שר הפנים היוצא אלי ישי (ש"ס). במקביל לתפקידו החדש הוא מכהן גם כחבר מועצת העיר טבריה. כהן מסר, כי בכוונתו לצאת בקרוב לחופשה מתפקידו הנוכחי הנוסף כמשנה למנכ"ל הרשות לפיתוח הגליל.

המועצה המקומית רמת חובב כוללת מפעלי תעשיה רבים. בתחום המועצה נמצא האתר היחיד בארץ לטיפול בפסולת מסוכנת, והיא נחשבת לאחד האתרים הבעייתיים ביותר בארץ מבחינת ההשלכות על הסביבה. תפקיד יו"ר המועצה נחשב לתפקיד ביצועי בעל סמכויות של ממש. במסגרת תפקידו מופקד היו"ר, בין היתר, על הקשר עם משרדי הממשלה, ועל התפקוד השוטף של האתר. רבים הרימו גבה לנוכח מקום מגוריו המרוחק של היו"ר ממקום עבודתו, ועל שאלת השפעת הנושא על אופן תפקודו.

דובר המועצה, משה דיין, מסר בתגובה כי "גם ראש המועצה נותן דעתו לנקודה זו, ובמהלך הזמן הקרוב יחליט לגבי הדרך הטובה לתפקוד. מניסיון העבר עולה, כי לראש המועצה מטלות רבות לביצוע שלא בתחומי המועצה, ובכלל זה במשרדי ממשלה וכדומה. השמירה על איכות הסביבה היא תפקיד ראשון במעלה - והדבר נעשה על ידי הצוות המקצועי. הניהול היומיומי נתון בידי המנכ"ל, הנמצא מדי יום במועצה משעות הבוקר המוקדמות ועד לשעות הערב המאוחרות. אני סבור, כי יש להעניק לו שהות להתאקלם ולאחריהם לבחון את תפקודו הלכה למעשה".

אב ל-13 ילדים

בהודעת דובר המועצה נמסר כי כהן (41), תושב טבריה, נשוי ואב ל-13 ילדים. בין השנים 1989 - 1998 שימש כסגן ומ"מ ראש עירית טבריה, ושימש כממונה על התכנון ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון. בשנים 1989-1993 היה חבר הדירקטוריון בחברה הכלכלית שעל יד עיריית טבריה. עוד נמסר, כי בין התפקידים השונים שמילא שימש גם כיו"ר ועדת חקירה גבולות שפרעם - קריית אתא, וועדת חקירת גבולות כרמיאל ושכונותיה.

בהודעת משרד הפנים על המינוי נמסר כי מועמדותו של כהן לראשות רמת חובב נבחנה כבר לפני מספר חודשים. בחודש האחרון, עם ההודעה על סיום מינוי של רפאל כהן, מונתה ועדה מקצועית במשרד הפנים בראשותה של עו"ד שרית דנה, שבחנה ואישרה את התאמתו לתפקיד. מינוי שר הפנים שפורסם ב-22 במאי היה השלב האחרון בתהליך ההחלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully