וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק המזרחי: מעילה נוספת נסגרה ללא התערבות המשטרה

ורד כהן-ברזילי

28.5.2002 / 13:03

פקיד הפסיד 2 מיליון שקל מכספי לקוחות, וכיסה על כך מחשבונות אחרים; העובד פוטר, ובשל איומי אביו להתאבד, לא עורבה המשטרה; בכירים בבנק ייחקרו בחשד שלא דיווחו על המעילה הקודמת

לאור חקירת המעילה של עובד בנק המזרחי, דוד רוט, החליטה הנהלת הבנק להוציא שלד נוסף מהארון ולפרסם מיוזמתה פרשת מעילה נוספת שהתרחשה בבנק לפני כשנתיים. המעילה התגלתה בביקורת פנימית שנערכה בבנק והסתיימה גם הפעם עם פיטוריו של העובד מבלי לערב את המשטרה.

מחקירת הבנק עלה כי פקיד באחד מסניפי הבנק במרכז הארץ שיחק עם כספי לקוחות בבורסה והפסיד כשני מיליון שקלים. הפקיד החליט לכסות את החובות שצבר על ידי העברת כספים מחשבונות אחרים. דבר המעילה נודע לבנק שפתח בחקירת הנושא. בתום החקירה הוחלט לפטר את העובד ולהשיב את הכספים ללקוחות. בהנהלת הבנק מספרים כי התכוונו להגיש כנגד הפקיד תלונה במשטרה אולם אז הופיע בפניהם אביו של הפקיד שאיים להתאבד, אם הנושא יועבר לטיפול המשטרה. בהנהלת הבנק החליטו לאור הנושא הרגיש להותיר את נושא המעילה בתחומי הבנק, כפי שעשו במקרה של דוד רוט.

המשטרה צפויה לזמן היום לחקירה בכירים בבנק המזרחי בחשד שידעו על מעילתו של דוד רוט, מנהל מחלקת ההשקעות בסניף בני ברק, ולא דיווחו על כך. רוט נעצר לפני יומיים בחשד שהעביר 28 מיליון שקלים מכספי לקוחות הבנק לחשבונותיהם של לקוחות אחרים, שהפסידו כספים בהשקעות לא נכונות בבורסה ובקרנות נאמנות.

בחקירתו טען רוט כי עשה זאת על מנת להיטיב עם הלקוחות ואף כינה עצמו "רובין הוד". שוטרי יחידת ההונאה במשטרת תל אביב חקרו כבר אתמול פקידים בבנק, והיום הם צפויים לזמן את הדרג הניהולי. במשטרה סירבו להתייחס לשאלה האם החקירה תתקיים באזהרה. בבנק המזרחי טענו הבוקר כי החקירה הפנימית שערכו הוכיחה כי "רוט פעל לבדו".

מצאתי תמונה עגומה ביותר"

אתמול החלו חילופי האשמות בין בנק המזרחי למשטרה בנוגע לחקירה. בבנק המזרחי פירסמו אתמול הודעת תגובה לטענות שהופנו כלפיהם מצד המשטרה ובית המשפט, לפיהן למרות שמעילתו של רוט נחשפה כבר ב-1999, העדיפו בבנק לערוך חקירה פנימית בלבד שהסתיימה בפיטוריו של רוט.

בבנק טענו מנגד כי מיד לאחר שנתגלתה המעילה, במרץ 99', יזמו אנשי הבנק פגישה עם ראש מפלג ההונאה, סגן ניצב מיכאל מובשוביץ. לטענת הבנק, בפגישה טענו נציגי המשטרה כי מדובר בתיק מורכב מדי. במקביל, טענו בבנק, דווח דבר המעילה לבנק ישראל, אולם הוא לא עשה דבר.

לטענת המשטרה, בנק המזרחי סירב למסור בפגישה מסמכים שיסייעו למשטרה בחקירה. בנוסף, טענו במשטרה כי במהלך כל החקירה לא זכו לשיתוף פעולה מלא עם הבנק. לטענת המשטרה, חקירת הנושא התאפשרה רק כעבור שנה עם תלונתו של לקוח בבנק, ד"ר לקח אפים, שסיפר לחוקרים כי מחשבונו נלקחו כ-20 מיליון שקלים. ד"ר אפים מנהל בימים אלו מאבק משפטי כנגד הבנק, במסגרתו הוא דורש פיצוי כספי בסכום של כ-78 מיליון שקלים.

גם שופט המעצרים התורן, ציון קפאח התייחס בדיון שהתקיים שלשום בבית משפט השלום בתל אביב לדברים באומרו: "מצאתי תמונה עגומה ביותר, לפיה ממלאי תפקידים בכירים בסניף או שידעו או שהעדיפו לעצום עין נוכח פעולותיו הנפסדות של החשוד. כך או כך שתי האפשרויות עגומות ביותר והן אולי מסבירות את שתיקת בנק המזרחי לאורך כל התקופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully