וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים במזרחי ייחקרו בחשד שלא דיווחו על המעילה

ורד כהן-ברזילי

28.5.2002 / 11:38

דוד רוט נעצר בחשד שהעביר 28 מיליון שקלים לחשבונות של לקוחות שהפסידו כספים; המשטרה: בבנק העדיפו לקיים חקירה פנימית; המזרחי: החוקרים טענו כי זו חקירה מורכבת

המשטרה צפויה לזמן היום לחקירה בכירים בבנק המזרחי בחשד שידעו על מעילתו של מנהל מחלקת ההשקעות בסניף בני ברק, דוד רוט, ולא דיווחו על כך. רוט נעצר לפני יומיים בחשד שהעביר 28 מיליון שקלים מכספי לקוחות הבנק לחשבונותיהם של לקוחות אחרים, שהפסידו כספים בהשקעות לא נכונות בבורסה ובקרנות נאמנות.

בחקירתו טען רוט כי עשה זאת על מנת להיטיב עם הלקוחות ואף כינה עצמו "רובין הוד". שוטרי יחידת ההונאה במשטרת תל אביב חקרו כבר אתמול פקידים בבנק, והיום הם צפויים לזמן את הדרג הניהולי. במשטרה סירבו להתייחס לשאלה האם החקירה תתקיים באזהרה. בבנק המזרחי טענו הבוקר כי החקירה הפנימית שערכו הוכיחה כי "רוט פעל לבדו".

"מצאתי תמונה עגומה ביותר"

אתמול החלו חילופי האשמות בין בנק המזרחי למשטרה בנוגע לחקירה. בבנק המזרחי פרסמו אתמול הודעת דוברות המסבירה את גרסתם לטענות שהופנו כלפיהם הן מצד המשטרה והן מבית המשפט, לפיהם למרות שחשפו את מעילתו של רוט כבר ב-1999 העדיפו לערוך חקירה פנימית בלבד שהסתיימה רק בפיטוריו של רוט. בבנק טענו מנגד כי מיד לאחר שגילו את המעילה, במרץ 99', יזמו פגישה עם ראש מפלג ההונאה, סגן ניצב מיכאל מובשוביץ במסגרתה חשפו בפניו את סוגיית המעילה, אולם נדחו בטענה כי מדובר בתיק מורכב מדי. בבנק טענו בנוסף כי במקביל לפגישה דיווחו לבנק ישראל על אודות המעילה אולם הוא לא עשה דבר.

במשטרה שמעו על תגובת הבנק ופרסמו בערב את תגובתם לנושא, בה נטען כי בנק המזרחי סירב למסור בפגישה מסמכים שיסייעו למשטרה בחקירה. בנוסף, טענו במשטרה כי במהלך כל החקירה לא זכו לשיתוף פעולה מלא עם הבנק. לטענת המשטרה, חקירת הנושא התאפשרה רק כעבור שנה עם תלונתו של לקוח בבנק, ד"ר לקח אפים, שסיפר לחוקרים כי מחשבונו נלקחו כ-20 מיליון שקלים. ד"ר אפים מנהל בימים אלו מאבק משפטי כנגד הבנק, במסגרתו הוא דורש פיצוי כספי בסכום של כ-78 מיליון שקלים.

גם שופט המעצרים התורן, ציון קפאח התייחס בדיון שהתקיים שלשום בבית משפט השלום בתל אביב לדברים באומרו: "מצאתי תמונה עגומה ביותר, לפיה ממלאי תפקידים בכירים בסניף או שידעו או שהעדיפו לעצום עין נוכח פעולותיו הנפסדות של החשוד. כך או כך שתי האפשרויות עגומות ביותר והן אולי מסבירות את שתיקת בנק המזרחי לאורך כל התקופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully