וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמרי שרון נפגש הלילה עם אלי ישי

26.5.2002 / 10:56

שב והבהיר את עמדת ראש הממשלה: התנאי לחזרה לקואליציה - תמיכה בתוכנית הכלכלית; ישי: ללא שינויים יהיה קשה להיענות לדרישה; בהסכמת הצדדים: שרון לא ישתתף מחר בערב החגיגי של ש"ס

בנו של ראש הממשלה, עמרי שרון, נפגש אמש עם יו"ר ש"ס, ח"כ אלי ישי. בפגישה שב והבהיר שרון את עמדת ראש הממשלה, אריאל שרון, לפיה התנאי להחזרת שרי ש"ס המפוטרים למשרדיהם הוא תמיכה בהצעת הקיצוצים של האוצר בוועדות הכנסת ובמליאה.

ישי הבהיר שללא שינויים בתוכנית יהיה לש"ס קשה מאוד להיענות לדרישת שרון. הוא טען שלפני ההצבעה בקריאה ראשונה הבטיח האוצר לבצע שינויים בתוכנית לפני הקריאה השניה, אולם לאחר מכו נסוג ראש הממשלה מהסיכומים. עמרי שרון הבטיח לבדוק עם שר האוצר, סילבן שלום, מה היו הסיכומים עם ש"ס. בקול ישראל דווח, כי למרות שהפגישה הייתה ברוח טובה, הצדדים נפרדו ללא הסכמה.

למרות המחלוקות, מטרת שני הצדדים היא חזרה מהירה של ש"ס לקואליציה. שר התקשורת, רובי רבלין, העריך הבוקר כי בקרוב תשוב ש"ס לממשלה. עם זאת, שרון ביטל את השתתפותו מחר בערב ההתרמה של רשת מעיין החינוך התורני השייכת לש"ס. ראש הממשלה היה אמור להיות אורח הכבוד בארוחת הערב החגיגית. ההחלטה על ביטול השתתפותו של שרון נבעה מהמשבר הפוליטי בין הליכוד לש"ס, אולם התקבלה בהבנה בין הצדדים.

גם ליברמן בדרך פנימה

כתבי "הארץ", יוסי ורטר ואנשיל פפר, מוסיפים:

במכתב שכתב שרון ביום חמישי בלילה לרב עובדיה יוסף, תבע ראש הממשלה מש"ס לכבד החלטות ממשלה מהן היא מתעלמת בחודשים האחרונים. "ש"ס בממשלה, חרף גודלה וחשיבותה, חייבת לנהוג כפי שמתחייב ממינהל תקין של עבודת הממשלה", כתב שרון בכתב ידו. "לצערי, שרי ש"ס, וזו לא הפעם הראשונה, חורגים מנוהל זה".

ראש הממשלה המשיך וכתב כי "גם ש"ס כמו כל חברה אחרת בקואליציה חייבת לבצע את כל החלטות הממשלה. מכיוון שכך, לכשיתמכו שרי ש"ס בתוכנית הכלכלית, בכנסת ובוועדותיה, כנהוג וכמקובל בממשלות ישראל לדורותיהן ויקיימו את שאר החלטות הממשלה - אשמח להשיב את המצב לקדמותו. ביחד נוכל, בעזרת השם, לעמוד ולנצח".

מקורבי ראש הממשלה אמרו אמש כי חרף האמור במכתבו של שרון, ש"ס תוכל לחזור לממשלה באופן מיידי, אם יו"ר התנועה ישי יתחייב בכתב כי סיעתו תתמוך בתוכנית האוצר ותכבד את כל החלטות הממשלה. "אם הם יתחייבו בכתב, לא נקרא להם שקרנים", אמרו מקורבי שרון. עם זאת, ההערכה בחוגיו של ראש הממשלה היא כי ש"ס תעדיף לחזור לממשלה רק לאחר ההצבעה על התוכנית הקיצוצים, בתקווה שעד אז תוכל להשיג במשא ומתן שתנהל עם האוצר, שינוי כלשהי בתוכנית, אותו תוכל להציג כ"הישג".

בחוגיו של ראש הממשלה אמרו בסוף השבוע שחזרתו לממשלה של שר התשתיות לשעבר, אביגדור ליברמן (האיחוד הלאומי-ישראל ביתנו) קרובה. בכירים בליכוד טענו, עם זאת, כי שרון אינו "שש לקבל אותו בחזרה", בעקבות דברים קשים שליברמן אמר על שרון לאחר שהממשלה החליטה להשאיר את רוצחי השר רחבעם זאבי בשטח הרשות הפלסטינית ולהסיר את המצור מעל ערפאת. בלשכת ראש הממשלה טוענים כי קרובה גם חזרתו של יו"ר מולדת, בני אלון, לממשלה. לא ברור אם אלון יביא עימו לקואליציה גם את אורי אריאל וצבי הנדל, שני חברי הכנסת של תקומה - אחת הסיעות המרכיבות את האיחוד הלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully