וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן ערכה ניסוי בטיל קרקע-קרקע

25.5.2002 / 16:25

הטיל לטווח בינוני מסוג גאורי 5, שוגר בהצלחה בצפון המדינה; משרד ההגנה ההודי: אנו לא מתרשמים מהניסוי; ארה"ב ממליצה לאזרחיה לעזוב את שתי המדינות; חילופי אש כבדים בקשמיר

פקיסטן ביצעה הבוקר ניסוי בשיגור טיל קרקע קרקע לטווח בינוני, מסוג גאורי 5, המסוגל להגיע למרחק של 1,500 עד 2,000 ק"מ ולשאת ראש חץ גרעיני. בהודעה שפורסמה באיסלמבאד נאמר שהניסוי הצליח, וכי טילים מסוג זה יכולים לשאת ראשי חץ ליעדם בדיוק מירבי. בקול ישראל דווח שהניסוי נערך בצפון פקיסטן.

משרד ההגנה של הודו פרסם בתגובה הודעה בה נאמר כי הודו אינה מתרשמת מהניסוי. בהודעה הודגש כי לא תתפרסם תגובה מפורטת יותר, כיוון שהודו כבר הביעה את עמדתה בנושא, השבוע. פקיסטן הודיעה אתמול להודו ולארה"ב כי תערוך ניסויים שגרתיים בשיגור טילים, בימים הקרובים. היום התחדשו חילופי האש בחבל קשמיר.

ראש ממשלת הודו, אטל בהרי ואג'פאי, קרא היום לממשלות העולם להפעיל לחץ על פקיסטן, כדי שזו תילחם בטרור. לדבריו, הודו חיכתה יותר מדי זמן לפעולה של פקיסטן.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הודיע כי יזמין אליו את מנהיגי הודו ופקיסטן בניסיון למנוע מלחמה בין שתי המדינות. בגלי צה"ל דווח כי פוטין אמר לכתבים "אני מקווה שהם יבואו", במהלך ביקור שערך עם נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, בסנט פטרסבורג.

עקב ההחרפה בעימות בין המדינות, פרסם מזכירות המדינה האמריקאית הודעה המייעצת לאזרחי ארה"ב להימנע מביקור בפקיסטן ובהודו. וושינגטון ממליצה לאזרחים אמריקאים לעזוב את שתי המדינות. בהודעה נאמר כי "יש חשש לפריצת מעשי איבה בין הודו לפקיסטן, עקב ההידרדרות באזור הגבול בקשמיר".

ההודעה גם מזהירה אמריקאים המבקרים בהודו מפני פיגועי טרור של קבוצות הקשורות בארגון אל קאעדה. משרד החוץ המליץ למבקרים בהודו להתרחק ממקומות ציבוריים כמו אתרי תפילה, מועדונים, מסעדות ובתי ספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully