וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן תערוך ניסויי טילים

רויטרס

25.5.2002 / 0:01

באיסלמבאד אישרו הדיווחים מניו דלהי על כוונה לבצע ניסויי טילים בימים הקרובים; הודו "אינה מתרשמת" מהניסויים המתוכננים, שיחלו מחר; העיתוי: מתיחות שיא בין מעצמות הגרעין השכנות

פקיסטן אישרה אתמול דיווחים בהודו לפיה בכוונתה לבצע בימים הקרובים ניסויי טילים. מוקדם יותר אתמול נמסר ממשרד החוץ ההודי כי איסלאמבאד יידעה את ניו דלהי על כוונתה לערוך את הניסוי, וכי הודו "אינה מתרשמת" מכך.

דובר משרד החוץ ההודי, עזיז אחמד, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס: "אני מבין שכמה ניסויי טילים מתוכננים, אך אין לי את הפרטים". "ודאי יש סיבות טכניות (לניסויים). אתם יודעים, גם בעבר בוצעו ניסויים".

לטילי השאהין והגאהורי של פקיסטן יש טווח של כ-600 עד 2,500 קילומטרים וניתן לחמשם בראשי נפץ גרעיניים. עם זאת, לא ברור אם הטילים יכולים לשאת את ראשי הנפץ.

ניסויי הטילים, שמתוכננים להתחיל היום ולהימשך עד יום שלישי בשבוע הבא, יתקיימו בתקופה שבה היחסים בין שתי מעצמות הגרעין השכנות מדרום-אסיה נמצאים בשפל. המחלוקת המדינית באשר לשליטה בחבל קשמיר הביאה באחרונה לשפיכות דמים.

מזכיר המדינה האמריקאי, קולין פאוול, אמר אתמול כי המשבר בין הודו ופקיסטן מסוכן מאוד והגיע לנקודה קריטית. בקול ישראל דווח כי פאוול הבטיח שארה"ב תלחץ על שני הצדדים כדי להפיג את המתיחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully