וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשמיר: מנהיגי הודו ופקיסטן מקיימים התייעצויות

23.5.2002 / 12:21

ראש ממשלת הודו נועץ עם גורמי ביטחון ביום האחרון לביקורו בחבל; פקיסטן הודיעה אמש: לא נרשה פעילות טרור משטחנו, אך נשיב מלחמה אם נותקף; מאמצים דיפלומטיים להרגעת המתיחות

ראש ממשלת הודו, אטאל בהראי וג'פאי, מקיים שיחות עם גורמי ביטחון בחבל קשמיר, על רקע התגברות החששות ממלחמה כוללת בין ארצו לבין פקיסטן. ביקורו בן שלושת הימים באזור יסתיים היום.

במקביל כינס אמש נשיא פקיסטן, פרבז מושארף, את הקבינט הביטחוני שלו ואת ראשי הצבא כדי לקבל מהם סקירות ולהיערך לאפשרות של מלחמה. בהודעה שפרסם מושארף בתום הישיבה, יצאה פקיסטן בחריפות נגד הטרור. "שום ארגון בפקיסטן לא יורשה להיות מעורב בטרור בשם קשמיר". עם זאת, קרא מושרף להמשיך בתמיכה המוסרית, הפוליטית והדיפלומטית לבדלנים בקשמיר.

בי.בי.סי דיווח כי פקיסטן הכריזה כי היא שוקלת להעביר לאזור כ-4,000 חיילים שמוצבים כעת בשליחות שלום בסיירה לאון. פקיסטן ציינה, כי היא מוכנה למו"מ, אולם תשיב מלחמה שערה אם תתוקף. לטענת גורמים במדינה, ארבעה בני אדם נהרגו היום בחילופי אש באזור הגבול. תושבים רבים עוזבים את אזור הגבול.

לחצים מבית

כתב "הארץ" יוסי מלמן, מוסיף:

בנאום שנשא אתמול וג'פאי, קרא ראש הממשלה לחייליו בחזית להתכונן למלחמה ואמר כי "הגיע הזמן למאבק המכריע" כדי לשים קץ להתקפות של קיצונים מוסלמים, שהודו רואה בפקיסטן האחראית לשליחתם. בנאום מתלהם בפני חייליו, שרבים מהם, כולל הקצונה הבכירה, דורשים מסע נקמה נגד פקיסטן, אמר ואג'פאי: "אנחנו מתכוונים לכתוב פרק חדש של ניצחון. הבה נעבוד למען הניצחון. היו מוכנים לקורבנות, אבל מטרתנו חייבת להיות ניצחון".

הודו, טוענת כי בעוד שממשלתו של מושארף מנהלת מדיניות פייסנית לכאורה, פקיסטן מסייעת בחשאי לארגונים בדלניים, הנאבקים להתנתקות מהודו. ממשלת פקיסטן מכחישה טענות אלה, ושבה ואמרה כי היא נאבקת בארגוני הטרור.

לפי הערכות פרשנים צבאיים, הודו מתכננת מבצע צבאי מוגבל נגד מה שהיא מגדירה ארגוני הטרור. ואולם, החשש של הודו ושל הקהילה הבינלאומית הוא שפקיסטן תגיב בחריפות על פלישה לשיטחה. ארה"ב מפעילה לחץ כבד על הודו ועל פקיסטן להימנע ממלחמה. מהודו היא דורשת ריסון, ומפקיסטן לפעול בתקיפות נגד הארגונים הבדלניים בקשמיר.

החשש מפני הידרדרות למלחמה בין שתי היריבות, המצויידות בנשק גרעיני, מעורר מאמצים דיפלומטיים קדחתניים בעולם. שר החוץ הבריטי, ג'ק סטרו, ותת מזכיר המדינה האמריקאי, ריצ'ארד ארמיטאז', אמורים לבקר באזור בשבוע הבא, בניסיון לפייס את הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully