וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס נעדרת מההצבעה על הקיצוצים

לירון מרוז

22.5.2002 / 11:07

זאת, על פי החלטת מועצת חכמי התורה; הכנסת מצביעה על התוכנית הכלכלית; הערכה: תאושר ללא ש"ס, בתמיכת העבודה; שרון יפעל להרחבת הקואליציה; עשוי לשתף את מולדת וישראל ביתנו

מליאת הכנסת החלה לפני הצהריים את הדיון לקראת ההצבעה בתוכנית הקיצוצים של הממשלה. שרי ש"ס לא הגיעו למליאה. זאת, לאחר שמועצת חכמי התורה החליטה כי חברי הסיעה ייעדרו מההצבעה ובכך יימנעו.

כתבי "הארץ" יוסי ורטר, צבי זרחיה ואנשיל פפר מוסיפים:

תוכנית הקיצוצים של משרד האוצר מובאת בצהריים בשנית לאישור הכנסת, לאחר שאישורה נכשל שלשום. על פי ההערכות, בהצבעה בקריאה ראשונה תאושר התוכנית. גם בלי ש"ס ויהדות התורה. על פי ההערכות, בסך הכל יתנגדו לתוכנית הקיצוצים 54 חברי כנסת, ו-65 יצביעו בעדה. ראש הממשלה אריאל שרון מתכוון לפעול בימים הקרובים להרחבת הממשלה.

יו"ר ש"ס, אלי ישי, הודיע הבוקר כי כל חברי סיעתו יצביעו בצהריים נגד התוכנית הככלית של הממשלה - כך דווח בקול ישראל. הרב עובדיה יוסף, קיים הבוקר התייעצות עם שרי ש"ס בביתו בנוגע להתנהגות המפלגה בהצבעה הצפויה על הקיצוצים. לקראת השעה 11:00 צפויה להתכנס מועצת חכמי התורה של ש"ס שאמורה להחליט כיצד יצביעו הח"כים של התנועה.

בכנסת מעריכים, כי לאחר אישורה של התוכנית בקריאה ראשונה יוכנסו בה שינויים על מנת לאפשר לש"ס וליהדות התורה להישאר בקואליציה. בהוראת שרון, לא התקיים אתמול משא ומתן עם שתי המפלגות. שרון אמר, כי היום יש לש"ס וליהדות התורה הזדמנות לתקן את הצבעתן שלשום. בקואליציה מעריכים, כי בהתאם להצבעתן יוחלט אם לקיים עם שתי הסיעות משא ומתן.

למרות ההערכות לפיהן תזכה תצליח הקואליציה לגבש רוב, הוחלט אתמול על "גיוס כללי". הליכוד יתמוך בחוק באופן כמעט גורף. שרת החינוך לימור לבנת, שנעדרה מן ההצבעה שלשום, אמרה היום בקול ישראל, כי תצביע בעד התוכנית, בעקבות מגעים שהתקיימו בימים האחרונים בין משרד האוצר למשרד החינוך.

רמון ובורג יתמכו

העבודה הבטיחה "לספק" 22 ח"כים שיצביעו בעד התוכנית לעומת 14 שתמכו בה שלשום. הח"כים לא ישוחררו מלהופיע היום להצבעה, למעט ח"כ שלמה בן עמי (עבודה) שמתנגד לתוכנית הכלכלית, ויצא הבוקר לשווייץ. ח"כ נואף מאסלחה (עבודה) שהצביע שלשום נגד, בשל התנגדותו לפגיעה בקצבאות הילדים למי שלא שירת בצבא, קיבל אישור מסיעתו להתנגד גם היום. יו"ר הכנסת ח"כ אברהם בורג (עבודה), וח"כ חיים רמון (עבודה), שנעדרו שלשום מההצבעה, הודיעו כי יצביעו בעד למרות הסתייגויותיהם.

אם ייכנסו לתוקפם מכתבי הפיטורים לשרי ש"ס ולסגני השרים מיהדות התורה, עשוי שרון לפנות לסיעת שינוי, ליו"ר מולדת בני אלון, לחיים כץ (עם אחד), ואולי גם לאביגדור ליברמן, יו"ר סיעת האיחוד הלאומי-ישראל ביתנו. מקורביו אמרו אתמול כי שרון טרם החליט למי מהסיעות לפנות, וכי שלשום הביע הסתייגות מהחזרתו של ליברמן לקואליציה.

במצב כזה תמנה הקואליציה 60 ח"כים. אתמול אמר שרון בשיחות סגורות כי אם יצרף ששה-שבעה ח"כים לקואליציה יוכל להבטיח את המשך קיומה של הממשלה עד לתחילת השנה הבאה. ראש הממשלה הדגיש כי אינו מעוניין בהקדמת הבחירות, אלא בהרחבת הממשלה. ראש הממשלה כינס אתמול בלשכתו בקריה בתל אביב את מקורביו, והתייעץ אתם לגבי המשך המהלכים הפוליטיים שעליו לנקוט. שרון אמר במהלך ההתייעצות כי לא יתקפל, ולא יבטל את מכתבי הפיטורים ששיגר לש"ס. "אסור לוותר על החרדים", אמר, "אך לא צריך לוותר לחרדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully