וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע המתיחות: ראש ממשלת הודו מבקר בקשמיר

רויטרס

21.5.2002 / 16:12

חילופי האש נמשכו גם היום; אחד ממנהיגי הבדלנים נורה למוות במהלך מצעד פרו-פקיסטני; 12 אלף הודים עזבו בתיהם בקשמיר בימים האחרונים; סגן מזכיר מחלקת המדינה האמריקאי יצא לאזור

ראש ממשלת הודו, אטאל ביהראי ואג'פאי, הגיע היום לחבל קשמיר, על רקע מתיחות גוברת בין ארצו לבין פקיסטן. במהלך שלושת ימי ביקורו באזור, צפוי ראש הממשלה ההודי לבקר בקו החזית, להיפגש עם ניצולי התקפות טרור ולשאת נאום לאומה.

למרות ביקור ראש הממשלה, נמשכו גם היום חילופי האש בין כוחות הודו לפקיסטן, במהלכם נהרגו 5 הודים ופקיסטנים. עדי ראיה דיווחו כי מנהיג בכיר בתנועת הבלדנים בקשמיר, עבדול גאני לון, נורה היום למוות במהלך מצעד פרו פקיסטני בעיר סרינגר. הוא נחשב למנהיג מתון בקרב הבדלנים. אף ארגון לא לקח אחריות על הירי.

אתמול הודיע סגן מזכיר המדינה האמריקאי, כי ייצא בקרוב לשליחות מיוחדת להודו ופקיסטן, בניסיון להרגיע את המתח בין שתי מדינות הגרעין. כך אמר אתמול דובר מחלקת המדינה, ריצ'ארד באוצ'ר. "אנו מצפים שסגן מזכיר מחלקת המדינה, ריצ'ארד ארמיטג', ייצא לאזור בקרוב. אין לי פרטים על תאריכים ברגע זה", אמר באוצ'ר.

כתב "הארץ", יוסי מלמן, מוסיף:

12 אלף תושבים עזבו את בתיהם בחלק ההודי של חבל קשמיר, מאז התגברה המתיחות בין הודו לפקיסטן באזור, ביום שישי. כך נמסר היום ממקורות הודיים. דובר מטעם הממשלה האזורית של קשמיר ההודית אמר כי הפליטים שוכנו באולמות ציבוריים ובבתי ספר. איכרים באיזור ציינו כי העיתוי לקרבות בין הצדדים גרוע, כיוון שמדובר בתחילתה של עונת איסוף היבולים.

התקפת טרור נוספת שאירעה שלשום בחבל קשמיר נגד עמדה של צבא הודו הגבירה את סיכויי ההתלקחות הצבאית עם פקיסטן. בתקרית נהרגו 14 חיילים הודים ועוד 11 נפצעו, כשפעילים מוסלמים, שהשתמשו במטולי רימונים ובאש מנשק קל, תקפו עמדה צבאית בחבל המריבה.

זו הפעם השנייה בתוך פחות משבוע, שבדלנים מוסלמים קיצוניים - שנאבקים לשחרור חבל קשמיר משלטון הודו - תוקפים יעד של צבא הודו. במתקפה הקודמת על מחנה צבאי ליד בירת החבל ג'אמו, נהרגו 31 בני אדם, רובם נשות חיילים וילדיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully