וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הודו-פקיסטן: סגנו של פאוול יגיע לאזור כדי להרגיע הרוחות

רויטרס

20.5.2002 / 21:15

דובר מחלקת המדינה אמר הערב כי עדיין לא נקבע תאריך ליציאתו של ריצ'ארד ארמיטג' לאזור; 12 אלף תושבים עזבו את חבל קשמיר בעקבות המתיחות הגוברת; 14 חיילים הודים נהרגו אתמול בחבל

סגן מזכיר המדינה האמריקאי ייצא בקרוב לשליחות מיוחדת להודו ופקיסטן, בניסיון להרגיע את המתח בין שתי מדינות הגרעין, כך אמר היום דובר מחלקת המדינה, ריצ'ארד באוצ'ר. "אנו מצפים שסגן מזכיר המדינה, ריצ'ארד ארמיטג', יצא לאזור בקרוב. אין לי פרטים על תאריכים ברגע זה", אמר באוצ'ר.

כתב "הארץ", יוסי מלמן, מוסיף:

12 אלף תושבים עזבו את בתיהם בחלק ההודי של חבל קשמיר, מאז התגברה המתיחות בין הודו לפקיסטן באזור, ביום שישי. כך נמסר היום ממקורות הודיים. דובר מטעם הממשלה האזורית של קשמיר ההודית אמר כי הפליטים שוכנו באולמות ציבוריים ובבתי ספר. איכרים באיזור ציינו כי העיתוי לקרבות בין הצדדים גרוע, כיוון שמדובר בתחילתה של עונת איסוף היבולים.

התקפת טרור נוספת שאירעה אתמול בחבל קשמיר נגד עמדה של צבא הודו הגבירה את סיכויי ההתלקחות הצבאית עם פקיסטן. בתקרית אתמול נהרגו 14 חיילים הודים ועוד 11 נפצעו, כשפעילים מוסלמים, שהשתמשו במטולי רימונים ובאש מנשק קל, תקפו עמדה צבאית בחבל המריבה.

זו הפעם השנייה בתוך פחות משבוע, שבדלנים מוסלמים קיצוניים - שנאבקים לשחרור חבל קשמיר משלטון הודו - תוקפים יעד של צבא הודו. במתקפה הקודמת על מחנה צבאי ליד בירת החבל ג'אמו, נהרגו 31 בני אדם, רובם נשות חיילים וילדיהם.

בעקבות הפיגוע בשבוע שעבר, הבטיח ראש ממשלת הודו, אטאל ביהארי ואג'פאי, בנאום בפרלמנט בניו דלהי, כי צבאו יגיב נגד צבא פקיסטן וייצא למתקפת עונשין. הודו מאשימה את פקיסטן במתן מחסה וסיוע למה שהיא מכנה טרוריסטים. בסוף השבוע גירשה ניו דלהי את שגריר פקיסטן בתגובה לגל הפיגועים החדש נגדה.

שר החוץ של הודו, ג'סוואנט סינג, אמר בעניין זה, כי "התקפות יתבצעו בכל פעם שתתרחש תקרית שכזו על ידי פקיסטן" נגד מטרות בגבול עם הודו. כשנשאל סינג אם הודו מתכוננת למלחמה עם פקיסטן, ענה: "אתם קוראים מה שעליכם לקרוא, אני עושה את שעלי לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully