וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אלון מוביל במאבק על מולדת

20.5.2002 / 0:32

לאחר ספירת 40% מקולות הבחירות לראשות המפלגה, מסתמן יתרון ליו"ר התנועה המכהן; ההערכה במערכת הפוליטית: אם יפסיד בבחירות - יצטרף פלמח זאבי לאיחוד הלאומי-ישראל ביתנו

לאחר ספירה של 40 אחוז מהקולות בבחירות שהתקיימו אתמול לראשות מפלגת מולדת מסתמן יתרון ליו"ר התנועה המכהן, ח"כ בני אלון. במקביל דווח על פניות מצד גורמים באיחוד הלאומי-ישראל ביתנו אל יפתח-פלמח זאבי, המתמודד בבחירות מול אלון, להצטרף לשורותיהם. ההערכה במערכת הפוליטית היא שזאבי ייענה לבקשה, אם אכן יפסיד בבחירות.

אמש פירסם בית הדין של התנועה את החלטתו בשאלה שהעסיקה במהלך השבועיים האחרונים את שני המטות: הרכב הבוחרים. בית הדין פסק כי כ-700 מתפקדים למולדת, שהצטרפו לתנועה רק לאחרונה, יוכלו להשתתף בבחירות.

מדובר במתפקדים שנמנים כנראה עם מחנהו של בני אלון, וההחלטה משפרת את סיכוייו להיבחר לראש התנועה. מחנה זאבי טען כי מדובר בתלמידי ישיבות מירושלים ובת ים, שהתפקדו בארגונו של אלון כגוש למולדת. מחנה אלון הכחיש את הטענות הללו.

מצא את ההבדלים

לפני שבועות אחדים החליט בית הדין של מולדת, ברוב של שלושה קולות נגד שניים, לאשר את הצבעתם של 700 המתפקדים. מחנה זאבי עירער על ההחלטה לבית המשפט המחוזי בירושלים, וזה ביטל את החלטת בית הדין של מולדת בגלל נוהל בלתי תקין. בית המשפט המחוזי הורה לבית הדין להתכנס מחדש ולהכריע במחלוקת. בית הדין של התנועה התכנס בשבוע שעבר וקיים דיונים עד יום חמישי לפנות בוקר.

מנהל מטה הבחירות של זאבי, אריאל סנדר, אמר אתמול כי היום תיקבע דמותה של מולדת. "השאלה היא אם המפלגה תשמש כקלף ונייר ערך ותשתלב בעתיד במסגרת מערך כוחות אחר, שבו תיבלע, או שהבסיס האידיאולוגי שלה יישאר דומיננטי והיא תשמור על ייחודה ועצמאותה". לעומת זאת, אורי בנק, מראשי מחנה אלון, אמר כי השר לשעבר מצטער עד היום על כי זאבי לא נענה לקריאתו להצטרף אליו כמספר שתיים, לאחר רצח אביו, השר רחבעם זאבי ז"ל.

בראיונות אחרונים שהעניקו לכלי התקשורת, הצהירו אלון וזאבי שלא יצטרפו לממשלת האחדות של שרון. שניהם גם אמרו שיבחנו אפשרות להצטרף לממשלה צרה, אם תנקוט במדיניות ראויה. אלון אמר, כי בממשלה צרה, התיקים המועדפים עליו הם תיק החינוך או תיק המשפטים. זאבי אמר שהתיק המועדף עליו הוא תיק הפנים, והצהיר שבכוחו להביא בעתיד את מולדת להישג אלקטורלי של 15 מנדטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully