וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי החגים: עצרת חרדים המונית נגד המהפכה האזרחית של ברק

2.10.2000 / 7:10

כך החליטו ראשי המפלגות החרדיות בראשותו של מנחם פרוש; מטרת ההפגנה, בה יינשאו תפילות בלבד: "זעקה להשם נגד עקירת הדת בארץ הקודש"; ראשי ש"ס מעוניינים להצטרף; בהפגנה הקודמת, נגד בית המשפט העליון, השתתפו רבע מיליון חרדים; "חוקה לישראל" מתכננת הפגנת נגד

עצרת המונים חרדית נגד המהפכה האזרחית של ברק אמורה להתקיים בסוף אוקטובר. ההחלטה על כך התקבלה בפגישה של ראשי המפלגות החרדיות, ערב החג. גם הפעם, כמו בהפגנה בפברואר 99' נגד בית המשפט העליון, מצפים לקהל של לפחות רבע מיליון מפגינים. עבור המפלגות הדתיות תציין העצרת הזו את פתיחת מערכת הבחירות.

ההפגנה תתקיים לאחר סוכות ביום חמישי, ה-26 באוקטובר. שחר אילן מעיתון "הארץ" מגלה היום כי יוזם הכינוס הוא ממלא מקום יו"ר אגודת ישראל, מנחם פרוש, בן ה-80, שעמד גם בראש ההפגנה נגד הבג"צ. הפעם התקשה פרוש לרתום את גדולי התורה להפגנה, אולם נכון לעכשיו הוא הצליח לגייס לצידו את מנהיגי יהדות התורה, הרב יוסף שלום אלישיב מדגל התורה ומנהיג אגודת ישראל האדמו"ר מגור הרב יעקב אריה אלתר. לעומת זאת הרב אהרון לייב שטיינמן, גם הוא ממנהיגי דגל התורה, עדיין לא הבטיח את תמיכתו. אך לדברי פרוש הוא בטוח שההפגנה, שעדיין לא פורסמה בכלי התקשורת החרדים, תתקיים. שותפים נלהבים יותר להפגנה הם אנשי ש"ס, ובראשם היו"ר אלי ישי, שהביעו את רצונם להיות חלק מההפגנה נגד ברק.

כמו בעצרת לפני שנתיים, גם הפעם לא יינשאו נאומים כדי שלא לתת להפגנה צביון פוליטי, והמנהיגים יסתפקו בתפילות. כדי להבטיח שלא יוצמדו להפגנה תכנים פוליטיים, בעיקר מצידם של אנשי ש"ס, הגדיר הרב אליישיב את ההפגנה כ"זעקה להשם נגד עקירת הדת בארץ הקודש".

השאלה היא האם גם הפעם יתייצבו התנועות החילוניות להפגנת נגד. "חוקה לישראל" כבר הודיעה שתעשה כן, בדומה להפגנת הנגד מול בית המשפט העליון. עם זאת לא ברור האם הפעם, כאשר ההפגנה היא נגד דמות פוליטית, ראש הממשלה אהוד ברק, ולא למען שלטון החוק בישראל, יצליחו החילונים לגייס כמה עשרות אלפי מפגינים, כמו בהפגנה נגד בית המשפט העליון. מצד שני, אין ספק שהפגנת החרדים, גם ללא הפגנת נגד חילונית, תעזור מאוד לברק בקרב ציבור בוחרים מסויים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully