וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עופר מקסימוב נעצר ברומניה

ורד כהן-ברזילי

19.5.2002 / 6:54

חוקרים ישראלים ורומנים לכדו את אחיה של החשודה המרכזית בפרשת המעילה בבנק למסחר, אתי אלון; הערכה: רומניה תדרוש "עסקת חליפין" - הסגרתו תמורת הסגרת רומניה החשודה בהונאת ענק

אמש הותר לפרסום כי היחידה לחקירות בינלאומיות (יחב"ל) ומשטרת רומניה עצרו ביום רביעי בערב את עופר מקסימוב, אחיה של אתי אלון, החשודה המרכזית בפרשת מעילת הענק בבנק למסחר.

שני חוקרי היחב"ל שהגיעו לרומניה עבדו בקשר הדוק עם יחידות המשטרה הרומניות, ופעילות מורכבת הביאה לגילוי מקום מחבואו. מקסימוב נעצר בדירה בבוקרשט, ומבדיקת מסמכיו עולה כי הוא החזיק בדרכון שפג תוקפו. הוא נכנס לרומניה ככל הנראה ב-8 באפריל.

מקסימוב עצור בפקודת בית המשפט הרומני, והמשטרה פתחה בהליכי הסגרה. שגריר ישראל ברומניה, סנדו מזור, סייע לחוקרים הישראליים בעבודתם.

יהונתן ליס ויוסי מלמן, כתבי "הארץ", מוסיפים:

דבר המעצר פורסם כבר ברומניה, אך בישראל נאסר הפרסום בעקבות צו שהוציא בית המשפט והוסר הערב. הפרסום הותר בעקבות פניית עיתון "הארץ", באמצעות עורך הדין מיבי מוזר ליחב"ל.

30 מיליון דולר מול 250 מיליון שקל

ההערכה היא שהליכי ההסגרה עשויים להימשך שבועות אחדים. שני חוקרי המשטרה הישראלים הנמצאים ברומניה כבר נפגשו עם מקסימוב בעקבות צו שהוציא בית המשפט הרומני.

לפי הדיווחים, מקורות רומניים מעריכים כי תהליך ההסגרה יימשך כמה שבועות. על פי החוק הרומני רשאי מי שעומד לפני הסגרה להיעזר בהליכים משפטיים כדי לעכב את הבקשה עד 40 יום. מקורות משפטיים בישראל הסבירו כי ישראל ורומניה חתומות על אמנות הסגרה אירופיות, ומתקיים ביניהם מצב של הסכם הסגרה בפועל.

בדיווחים וגם בדיונים בטלוויזיה העלו פרשנים את ההערכה כי רומניה תדרוש מישראל לקיים "עסקת חליפין": בתמורה להסגרתו של מקסימוב תדרוש רומניה מישראל את הסגרתה של יוהנה מריה ולאס, אשת עסקים החשודה בהונאה בשווי של 300 מיליון דולרים.

ולאס נמלטה מרומניה לפני כשנתיים ומאז היא מבוקשת בידי שלטונות רומניה. את ולאס מייצג בישראל עו"ד יורם שפטל. פקידים במשרד המשפטים הרומני וקציני משטרה רומניים טוענים כי ולאס מסתתרת בישראל, אולם מקורות במשרד המשפטים ובמשטרת ישראל דחו את הטענות האלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully