וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן קוראת להודו לפתור הסכסוך במו"מ

רויטרס

18.5.2002 / 17:28

היום גירשה הודו את השגריר הפקיסטני בעקבות מתקפה על בסיס צבאי; הקבינט התכנס לדון בתגובה צבאית נגד פקיסטן; אלפים ברחו מחבל קשמיר; 3 אזרחים נהרגו הלילה בחילופי אש בגבול

פקיסטן קוראת להודו לפתור את הסכסוך ביניהם באמצעות מו"מ - זאת בעקבות עליית המתיחות שהביאה לגירוש השגריר הפקיסטני מדלהי. דובר משרד החוץ, עזיז אחמד קאן, אמר היום בערוץ הממלכתי הפקיסטני כי "פעולות כאלו מעלות את המתיחות, בעוד המאמצים צריכים להתרכז בהורדת המתח. למרות הצעד ההודי שאיכזב אותנו, נמשיך לפתור את הסכסוכים עם הודו במו"מ ובדרך השלום".

הודו הורתה היום לשגריר פקיסטן לצאת מתחומי המדינה בעקבות ההתקפה על בסיס הודי בחבל קשמיר בה נהרגו 34 בני אדם. הודו החזירה את שגרירה מפקיסטן עוד בדצמבר, בעקבות התקפה על הפרלמנט ההודי שלטענת הודו נעשתה בידי קבוצות איסלאמיות בדלניות מקשמיר הנתמכות על ידי פקיסטן. אז הורתה הודו לצמצמם את נציגות פקיסטן במדינה בחצי, והיום גם גירשה את השגריר. שר החוץ ההודי, ג'סוואנט סינג, נימק את ההחלטה בהשוואת דרג הייצוג של שתי המדינות, ומסר כי "לא נקבעה מסגרת זמן להחזרת השגריר".

אלפי כפריים נטשו את בתיהם סמוך לגבול בין הודו לפקיסטן, בעקבות ההסלמה בלחימה בין שתי המדינות. במשך כל הלילה נמשכו חילופי ירי מרגמות לאורך הגבול. ראש ממשלת הודו, אטאל ביהארי ואג'פאי, כינס היום את שרי הקבינט ומפקדי הצבא והמודיעין, כדי להחליט על תגובה צבאית בקשמיר. הסכסוך על השליטה בחבל זה הוביל בעבר לשתי מלחמות בין הודו לפקיסטן. כיום חמושות שתי מדינות אלו בנשק גרעיני.

מקור בהודו מסר, כי לפני הישיבה מסר הצבא לוואג'פאי הערכה בנוגע לכוח הצבא, חולשותיו, ומצבה הצבאי של פקיסטן. כן נמסר, כי מרבית חילופי האש הלילה היו באזורים שאליהם התקדם צבא הודו בשתי המלחמות הקודמות נגד פקיסטן, ב-65' וב-71'. מהירי נהרגו שלושה אזרחים, ונפצעו שבעה אזרחים וארבעה חיילים.

בדיון בפרלמנט ההודי אתמול, נשבע ואג'פאי להגיב להתקפה על בסיס צבא הודי ביום חמישי, שבה נהרגו 34 בני אדם, רובם - נשות חיילים וילדים שגרו בבסיס. אתמול נהרגו שני בני אדם ונפצעו 17 בפיצוץ מטען בעיר סרינגר שבהודו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully