וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

150 אלף מפגינים בכיכר רבין קראו: לא זזים מהגולן

10.1.2000 / 7:34

הפגנת כח מרשימה במרכז תל אביב. המארגנים הקרינו את דברי רבין מ-92 נגד ירידה מהגולן

כ-150 אלף איש השתתפו אתמול בהפגנת ענק נגד נסיגה מהגולן בכיכר רבין בתל אביב.
ההפגנה היתה מפגן כח מרשים ביותר, אם כי טענות מארגניה על חצי מיליון משתתפים והיותה "ההפגנה הגדולה בתולדות המדינה" נראים מוגזמים. בין המפגינים בלט מספרם הרב של חובשי הכיפות.
המפגינים נשאו שלטים בהם נכתב "אומרים לא לאסד", "לא זזים מהגולן" ו"כן לשלום, לא לעקירה" בשלוש שפות: עברית, אנגלית ורוסית. חלק מהשלטים הופנו לנשיא קלינטון ועליהם נכתב: "חבר, אל תתערב". מפת ענק של הגולן הוצגה על הבמה וברק הוצג כבובת מריונטה, כשבובה של אסד שולטת בו בעזרת חוטים.
על הבמה ישבו כ-30 פוליטיקאים, ביניהם גם שני שרים: נתן שרנסקי ויצחק לוי, אולם השניים לא נאמו כדי לא לתת גוון פוליטי מובהק להפגנה. יו"ר הליכוד ח"כ אריאל שרון, החרים את האירוע כיוון שהמארגנים לא הסכימו לאפשר לו לנאום.
העצרת נפתחה בדברים לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, כשברקע מוקרנים דבריו מביקורו בקצרין ב-1992: "מי שיעלה על הדעת לרדת מרמת הגולן יפקיר, יפקיר, את ביטחון ישראל". על האנדרטה לזכר רבין במקום הירצחו ליד מדרגות העיריה הוצבה שמירה קפדנית.
יו"ר ועד יישובי הגולן, אלי מלכה, הזהיר את ברק מהחזרת הרמה. "לא נאפשר לך לקרוע את המדיה. יש לך הזדמנות אחרונה לחזור בך מהעיוורון הזה", אמר.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully