וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארי פוטר ואבן החכמים

גיא סבר

15.5.2002 / 17:28

אחרי ארבעה ספרים, סרט אחד שהפך לשובר קופות כמעט בן לילה ואינספור משחקי מחשב אביזרים נלווים, הארי פוטר רוצה להתארח אצלכם בסלון וכדאי שתפתחו לו את הדלת

אחרי הטירוף הכלל עולמי בנוגע לקוסם הצעיר והרפתקאותיו, חובת ההוכחה נפלה על מפיצי הסרט בגרסת ה-DVD לעמוד בסטנדרטים המאוד גבוהים שסדרת הספרים והסרט הציבו בפניהם. אחרי הביקורת הבלתי פוסקת על הזלזול בקהל הצופים הישראלי, שכלל בין השאר קיצוץ בתוספות שנתנו לצרכן האמריקאי (למה? ככה!), שלילת אופציית המסך הרחב מבעלי הטלוויזיות המתאימות ועבודת גרפיקה מזעזעת על המארז ועל חלק מהתפריטים המתורגמים לעברית, צריך להוריד את הכובע בפני האנשים בגלובוס יונייטד, שדאגו להארי כאילו היה בשר מבשרם, והביאו לקהל הישראלי את המוצר המוגמר הטוב ביותר שיצא בשוק ה-DVD בארץ.

הסרט עצמו מגולל את עלילת הספר הראשון בסדרה (יהיו שבעה סרטים בסך הכל – אחד לכל ספר שיצא). אנו מתוודעים אל הילד הקוסם שמגיע להוגוורטס ומבלה את שנתו הראשונה בבית הספר לקוסמים. משימה קשה עמדה בפני צוות ההפקה שהיה אחראי לפרוייקט, לא קל להעביר פנטזיה אל המסך, על אחת כמה וכמה אם מדובר בהארי פוטר, שהפך לבן בית בכל סלון שני (אבל אם פיטר ג'קסון עשה את זה עם הטרילוגיה של "שר הטבעות" אז הכל אפשרי).

השערה: אם כל סרט היה להיט פופולרי בקרב הילדים היינו זוכים לחוויית DVD מרשימה בהרבה מזו שהורגלנו אליה עד היום.

הבמאי, כריס קולומבוס מספר על כ-800 אפקטים בהם נעשה שימוש במהלך ההפקה, בין חמישה לשישה אפקטים בממוצע לדקה, מספרים מרשימים לכל הדעות. בניגוד לשוברי קופות אחרים, "הארי פוטר" עובר יפה את מבחן הקולנוע הביתי. למרות שהסרט סובל מעליות ומורדות, ולצד סצינות מופלאות ישנן כאלו בהן ניתן לזהות את האפקטים הממוחשבים די בקלות, בסך הכל זוהי חוויה מסנוורת ושובת לב אך לא מושלמת.

המארז עצמו מגיע בקופסה מהודרת הכוללת שני דיסקים (הראשון מוקדש לסרט והשני לתוספות), זהו שיפור משמעותי למה שהורגלנו אליו עד היום. אך עבודת הקודש של המפיצים לא הסתכמה כאן, תוכלו למצוא בתוספות עולם עשיר ומגוון, חובבי הספרים ימצאו כאן לא רק מידע מעניין הקשור אל הסרט, ההפקה ומה שביניהם, אלא חוויה אינטראקטיבית קסומה (שעלולה להיות מתסכלת משהו עבור אלו שלא נמנים על חסידי הקוסם הצעיר).

חוץ מהטריילרים הרגילים והפילמוגרפיות של הנפשות הפועלות, ה-DVD לוקח את הצופה למסע מקיף באתרי הסרט השונים, מסע המתחיל על מסך הטלוויזיה וממשיך על מסך המחשב. מסך התוספות מעוצב להפליא, תוכלו להתחיל בסמטת דיאגון (בכדי להכנס אליה תצטרכו להקיש על האבנים הנכונות בקיר בדיוק כפי שהאגריד שומר הקרקעות עושה זאת בסרט.אחרי המכשול הקטן הגיע הזמן למשוך כסף מבנק הקוסמים, לקנות ינשוף ושרביט קוסמים (שבלעדיו לא תוכלו להמשיך אל חדר הכיתה וללמוד קסמים ולחשים) ולהמשיך את הסיור אל הוגוורטס. תפריט התוספות כולו מעוצב כמשחק שכזה בו תצטרכו לבצע פעולות מסוימות על מנת להמשיך אל הבאות בתור, דבר העלול לעצבן את הצופה הממוצע (את קטעי הסצנות שנפלו בחדר העריכה תוכלו לראות רק אם השלמתם את כל המשימות הקודמות).

בהוגוורטס, תוכלו לצאת לסיור וירטואלי במעונות של בית גריפינדור (ביתו של הארי הוא אחד מארבעה בתים בהוגוורטס), הסיור הוא תלת ממדי ואינטראקטיבי, כשהצופה יכול לשלוט בתנועת המצלמה ולבחור לאן ברצונו ללכת. אם קניתם שרביט קוסמים, תוכלו להיכנס לכיתה וללמוד להכין שיקויים שונים או לבחור במצנפת המיון וללמוד מעט על כל אחד מארבעת הבתים. אם תרצו מעט אור שמש כדאי לצאת החוצה, ללמוד את חוקי הקווידיץ' ולנסות לתפוס את הסניץ' המוזהב. את המסע האינטראקטיבי תסיימו בספרייה, בה תוכלו לראות ספרים עם תמונות שזזות, איורים לדגמים ותלבושות שנעשה בהם שימוש בסרט וללמוד על הדמויות השונות בעלילה. אזור הראיונות ילמד אתכם על המסע שעשו כריס קולומבוס וחבריו להפקה עד ליציאת הסרט לאקרנים (כדאי להקשיב למעצב ההפקה, סטיוארט קרייג, שאומר דברים מעניינים).

ואם לא די לכם בהפעלות על מסך הטלוויזיה, אתם מוזמנים להדליק את המחשב ולהנות מקטעי ה-DVD-ROM, בו תוכלו למצוא עוד תוספות, לאסוף קלפים של קוסמים מפורסמים, לתת למצנפת המיון לגלות לאיזה בית אתם שייכים ולשחק במשחקים.

בעולם מושלם, הארי פוטר היה DVD רגיל, היינו צופים בו, משתעשעים טיפ טיפה ורוכשים את הסרט הבא, אבל במציאות, אפשר לקוות שזהו ה-DVD שישנה את חוקי המשחק אצל המפיצים בישראל וילמד אותם שיש בו קהל נאור שרוצה לקבל את המוצר הטוב ביותר שאפשר לספק לו. הסרט הבא יוצא לקולנוע בסוף 2002, והשלישי ב-2004, יש לי הרגשה שבכדי לראות DVD שכזה שוב, נאלץ לחכות לפחות עד אז.

  • עוד באותו נושא:
  • הארי פוטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully