וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יי פלאש המקפץ

30.9.2000 / 10:23

קופסת סיגריות ביום, סוכריות גומי והרבה אלכוהול הם רק חלק מתכנית האימון של הקופץ לרוחק האוסטרלי, ג'יי טאורימה, שזכה במדלית הכסף בסידני

ג'יי טאורימה האוסטרלי, שזכה במדלית הכסף בקפיצה לרוחק, הוא מתחרה רציני על מדלית הזהב בתחרות האתלט הצבעוני של המשחקים. מי שמכונה באוסטרליה "jumping Jay"' הוא ללא ספק, הילד הרע של האתלטיקה האוסטרלית.

ומה יש לטאורימה להגיד להגנתו? "אני האוזי הסטראוטיפי הטיפוסי... אני אוכל פיצה לפחות פעמיים בשבוע ומכור לאלכוהול וסוכריות גומי. אני לא הולך לישון לפני חצות ... אני אוהב לעשן ומחסל קופסה ביום"

הקופץ מקנברה הדהים בגמר הקפיצה לרוחק, עם שיפור משמעותי לשיאו האישי, כשקבע 8.49 מטר, נתן קרב אדיר לפדרוסו על הזהב ולבסוף זכה במדלית הכסף. מאז סיום התחרות ישן האתלט בערך 15 דקות ועל פי הדיווחים, מסיבת הזכייה שלו הסתיימה רק אחרי שהכוס המשומשת היטב שלו, פשוט נפלה לו מהיד.

ייאמר לזכותו של טאורימה, הוא בהחלט יודע להעריך את ההישג הספורטיבי שלו- "אני מרגיש כמו גיבור קאלט, לא הייתי לצריך לקנות לעצי משקה אפילו פעם אחת, אני מבקש סיגריה וישר 20 סיגריות נשלפות מולי". אין ספק שדבריו יחדירו מוטיבציה רבה בכל אותם ספורטאים צעירים שחולמים על מדליה אולימפית.

אבל לא הכל ורוד אצל בעל הרגליים הקפיציות והלשון החדה. לפני המשחקים זכה טאורימה לגלי ביקורת קשים מכל העולם, כשאמר כי לאתלטים השחורים לא צפויה הצלחה בסידני בשל תנאי מזג האוויר. הוא אמנם התנצל על ההתבטאות הגזענית, אך הטעם הרע לא נעלם. קופץ אחד בכל מקרה, הוכיח שגם בלי סוכריות גומי ובלי שמש חמה למעלה, שחורים יכולים לקפוץ לא רע בכלל.

אבל אחרי ההצלחה העצומה של טאורימה בגמר, לאוסטרלים כבר לא מפריע כלום וגיבור התרבות החדש שלהם, הופך לחלק מהווי העיר סידני. זוהי ההודעה המושמעת במערכת הכריזה בתחנת הרכבת המרכזית בסידני- "גבירותיי ורבותיי, זהו איזור אסור לעישון. מי שייתפס מעשן, יתבקש לעזוב את המקום, או להצטרף לנבחרת הקפיצה לרוחק האוסטרלית".

מזל שטאורימה לא ישראלי, אחרת הייתה מוקמת וועדת חקירה שתחקור את שערורית ההפסד של מדלית הזהב ו"איך זה שנותנים לספורטאי כזה לייצג את ישראל". דווקא חבל, אין שום ספק שקופסה, קופסה וחצי של נובלס ביום, הייתה מביאה אותו הישר למדלית זהב.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully