וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ לוי חזר לישראל:"אי אפשר לומר שדברים זזו"

10.1.2000 / 16:24

בהתייחסו לסוגיית קו הגבול אמר לוי: "ישראל לא הסכימה לאף קו גבול"

שר החוץ, דוד לוי, חזר היום לישראל מהשיחות בארה"ב. עם שובו כינס מסיבת עיתונאים בנמל התעופה בן גוריון. בהתייחסו לפרסום בעיתון אל-חיאת על הסכמה ישראלית לסגת לקו הגבול הבינלאומי מ- 1923 אמר לוי "במסמך יש אי דיוקים ולא אכנס לזה. ישראל לא שירטטה קו גבול ועוד לא נכנסנו לסוגייה".
על פי הגדרתו של לוי, כרוך נושא הגבולות בקונספט כולו. לדבריו עדיין אין סיכומים סופיים בנושאים מהותיים כמו סוגיית המיים וההיבטים השונים של הסדרי הביטחון כמו נושא פירוז הרמה ודילול הכוחות, ולכן ברור מאליו כי "סוגיית הגבולות עדיין לא הגיעה לשלב של הצבת עמדות".
בהתייחסו לשיחות באופן כללי אמר לוי "אי אפשר לומר שדברים זזו. כל צד הסביר את עמדתו והסתבר שזו אינה תואמת את עמדת הצד השני. השלב הבא הוא שחוזרים הביתה לעשות שיעורי בית. אין לדבר על סיכומים. האווירה היתה מרוחקת אחר כך מרוככת, אבל זה לא העיקר."
לגבי הישארות הצוותים בשפרדסטאון אמר לוי: "אני משער שהם לא ישארו שם. ללא הבהרת עמדות לא נוכל לצפות שמי שישאר שם יפתור דבר וחצי דבר."
בתשובה לשאלה האם ישראל תדרוש מעורבות אישית של הנשיא אסד בשלבים הבאים של המשא ומתן השיב לוי כי "איני יודע אם אסד ישתתף מהסבב הבא. אני משער שהוא מעודכן יום יום ושר החוץ הסורי יעדכן אותו עם חזרתו. בוודאי שללא מעורבות אישית מצד אסד לא נוכל לומר שיש התקדמות. מפגש בין המנהיגים הוא דבר מתחייב".
ועניין לחיצת היד שלא הייתה, אמר לוי "אני לא מחשיב את העניין הזה".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully