וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

32 הרוגים הודים בפיגוע בקשמיר

רויטרס

14.5.2002 / 9:55

מורדים מוסלמים פשטו על שיכון משפחות במחנה צבאי; רבים מההרוגים - נשות החיילים וילדיהם; אף ארגון לא נטל אחריות; עוזרת מזכיר המדינה האמריקאי בשליחות תיווך בניו דלהי

32 חיילים ו-57 פצועים אזרחים הודים נהרגו בפיגוע של מורדים מוסלמים בחבל קשמיר. דובר צבא הודו מסר כי המורדים פשטו על מחנה צבאי ותחנת אוטובוס בקשמיר. בין הפצועים נשות חיילים וילדיהם. בתום הקרבות, שארכו ארבע שעות, נהרגו שלושת המורדים שביצעו את הפשיטה. הפיגוע היום היה הקטלני ביותר מאז חודש אוקטובר אשתקד, אז נהרגו 38 הודים בפשיטה על אסיפת מדינת ג'אמו וקשמיר.

ממשרד ההגנה ההודי נמסר כי "מורדים במדי קרב ירדו מאוטובוס ליד המחנה הצבאי לאחר שפתחו בירי ללא אבחנה. לאחר שהסתערו על השער, הם פצעו את שומר השער ולאחר מכן פרצו אל שיכון המשפחות". הפיגוע בא בזמן שעוזרת מזכיר המדינה האמריקאי, כריסטינה רוקה, פועלת בניו דלהי להרגעת המתיחות בין הודו ופקיסטן, שבמרכזה מאבק השליטה על חבל קשמיר.

עד כה לא נטל אף ארגון את האחריות לפיגוע. עם זאת, המשטרה סבורה כי אחת או יותר מתנועות האיסלאם הקיצוני הפועלות בקשמיר - ובראשן לשקאר א-טייבה וג'ייש א-מוחמד - עומדת מאחורי המתקפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully