וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ המשפטי סירב לפרסם את הדו"ח שהגישה פרקליטת המדינה

28.9.2000 / 7:29

רובינשטיין טוען כי עמדתה של ארבל בעד העמדת נתניהו לדין הוצגה בדיונים פנימיים ולכן לא צריכה להתפרסם; במשטרה טוענים כי תוכן החלטת רובינשטיין מעיד כי השיקול להמליץ על העמדה לדין היה נכון; עמדי צפוי להגיש תביעה אזרחית נגד נתניהו ורעייתו

היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, סירב לפרסם את נייר העמדה של פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, וזאת, לטענתו, כיוון שמדובר בעמדה שהוצגה בדיונים פנימיים. ארבל, בניגוד לרובינשטיין תמכה בהמלצות המשטרה כי יש להעמידו לדין בעבירות של דבר במרמה, מרמה והפרת אימונים. בהחלטת היועץ המשפטי תומך גם שר המשפטים, יוסי ביילין.

במשטרה ביקשו שלא להעביר ביקורת אישית על רובינשטיין, על אף שהאמינו כי יקבל את המלצותיהם להעמיד את נתניהו לדין. בכיר במשטרה אמר ל"הארץ" כי "ביצענו את העבודה עם ליווי צמוד של הפרקליטות. פרקליטת המדינה תמכה בעמדה שלנו ולכן ברור כי עשינו את העבודה שלנו על הצד הטוב ביותר".

לדברי אותו בכיר נוסח החלטתו של היועץ המשפטי מעיד על ההחלטה הנכונה שביצעה המשטרה כשהמליצה על העמדה לדין. במשטרה התרעמו אתמול על אמירות מצד בכירים בליכוד שטענו כי החלטת רובינשטיין מוכיחה שהמשטרה רדפה פוליטית את נתניהו ורעייתו. לטענתם תוכן החלטת רובינשטיין אינה מוסיפה כבוד לראש הממשלה לשעבר ולכן עדיף לאנשים שמגנים עליו להנמיך קולם.

בדו"ח שפירסם אתמול רובינשטיין הוא קובע כי פרט לבנימין ושרה נתניהו יסגרו גם תיקי החקירה נגד מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, משה לאון ומנהל יחידת האפסנאות לשעבר במשרד ראש הממשלה, עזרא סיידוף. דווקא עד המדינה, אבנר עמדי, צפוי לקבל עונש של שישה חודשי עבודות שירות על סמך עסקת הטיעון עליה חתם עם התביעה.

עמדי מתכוון להגיש תביעה אזרחית נגד הזוג נתניהו על סך של 300 אלף שקל. עמדי יבקש לקבל את כל חומר החקירה מהפרקליטות וזאת על מנת להכין את התביעה האזרחית.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully