וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו אוהבים את אריק, אבל ביבי יותר טוב"

27.9.2000 / 20:39

סילבן שלום ואריק שרון יצאו היום לביקור בשווקים, כשעליהם מאפיל צילו של נתניהו; אהבה הם הרעיפו על השניים, אך גם אנשי השוק יודעים - "ביבי הוא הקלף"

מאת גלי סימן-טוב

"הו הא מי זה בא ראש הממשלה הבא" היו הקריאות שקיבלו היום את פניו של ח"כ סילבן שלום בשוק התקווה בשכונת התקווה בתל-אביב. ביקור שנראה אולי כמו ביקור בחירות ראשון.

על העיתוי לבקר בשוק דווקא היום, לאחר פרסום ה החלטה שלא להגיש כתב אישום נגד בנימין נתניהו במקום שהפך למוקד תמיכה בליכוד ובנתניהו עצמו. לשאלת התושבים על מצבו של נתניהו השיב שלום כי הוא מברך על כל תיק שנסגר וגם על תיקו של נתניהו, ועל כל כוח שמצטרף למחנה הלאומי להפלת וממשלה. "הליכוד היא המפלגה היחידה המאחדת את כל ישראל. יש בה חילוניים דתיים, אנשי מצוקה ואנשי אליטה. אני מאמין שצריך להגיע למקומות האלו לראות לשמוע את האנשים את הרעיונות שבאים מהשוק ולביקור שלי היום אין כל קשר לבחירות".

לאחר שתומכי ימין התפרעו בשוק בעת ביקורו של אמנון ליפקין שחק, אמר שלום, "הפעם הסיור היה מתוכן מבעוד מועד. למרות שסילבן הדגיש כי הוא נוהג לפקוד את השוק בכל חג ללא קשר לבחירות. "לפי ההתנהגות שלו הוא הולך להתמודד בבחירות, ותמיכת האנשים רק מחזקת את התחושה הזאת" אמרו לוואלה! מקורביו של שלום.

לצד סוכריות שנזרקו על שלום ופמלייתו, שכללה גם את אישתו ג'ודי שלום ניר-מוזס, שזכתה לנשיקות מתושבי השכונה כאילו כבר הוכתרה לאשת ראש הממשלה הבאה, נשמעו ברקע גם קריאות נגד שלום ובעד נתניהו. "אל תשים רגל לביבי, הוא יחזור וייקח בגדול", זעק אדם מבוגר בשוק. ושלום שאפילו לא הכריז באופן רשמי שהוא מתכוון להתמודד על תפקיד ראשות הממשלה הגיב בחיוך.

על-פי רב הייתה קבלת הפנים לח"כ שלום, מספר שתיים בפריימריס של הליכוד, אוהדת. "סילבן מכיר אותנו, הוא לא מתנשא כמו שאר הפוליטיקאים הוא בא מאיתנו", אומרת תושבת השכונה שאוחזת בידו לאורך אחד הרחובות ושולחת אל ג'ודי מבטים חמים ואוהבים. לאחר ששלום ואנשיו עזבו את השוק, חזרו האנשים בשכונת התקווה לקניות החג כאילו שכחו שרק לפני רגע עבר כאן אולי ראש הממשלה הבא.

אריק כבר לא מלך ישראל

מאת לירון מרוז

ביקור של מנהיג ימין בשוק מחנה יהודה בירשלים, יהיה מי שיהיה, יצליח תמיד. מעוז הימין בבירה, ואולי אף בארץ, מעולם לא הכזיב את מנהיגיו, כך היו פני הדברים גם היום כשיו"ר הליכוד אריאל שרון ביקר במקום.

שרון נתקל בגילויי אהבה והערצה וחיבוקים הורעפו עליו מכל עבר. רבים מעוברי האורח במקום הרגישו שהם חייבים לגשת ולומר לו משהו, ואף והחננו בפני אנשי הביטחון שיתנו להם להתקרב אליו. אולם, מתחילת ועד סופו עמד הביקור בצל חזרתו האפשרית של נתניהו לפוליטיקה. בפתח הביקור הבהיר שרון כי הוא שמח ומקבל בברכה את שובו של נתניהו, אך חזר והדגיש כי הוא מתכוון להמשיך ולהנהיג את הליכוד. גם הקריאות שהופנו אליו מכל עבר והשיחות שניהל עם אנשי השוק נסובו בעיקר על הליכוד ולא על ממשלת ברק.

"תאחדו כוחות וטפילו את הממשלה", היתה המנטרה המרכזית שנשמעה. פה ושם ניגשו אנשים שאמרו כי הוא זה שצריך להנהיג את התנועה, אולם לרוב המכריע לא היה ספק מה צריך לקרות עכשיו בליכוד. "אין מה לעשות ביבי יותר טוב", אמר קובי ברהום, עובד באחד הדוכנים, בחיוך מבויש. מספר דקות לפני כן הוא עודד את שרון בקריאות קצובות. "אנחנו אוהבים את אריק אבל לצערנו הוא לא יכול לנצח את ברק", הסביר דוד בונה, פעיל מרכזי בליכוד. "אריק הוא בחור עם ראש על הכתפיים ואני מאמין שהוא גם לא יתמודד מול ביבי", הוא מוסיף. "שרון רק הכין את הקרקע", מסביר יחזקאל אפרים, בעל דוכן בשוק. "ביבי הוא הקלף", סיכם. מיד לאחר שעזב את השוק חזר המקום ולבש את מראהו הרגיל עד למערכת הבחירות הבאה.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully