וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליכוד מעריכים: התמודדות תחל בקרוב

27.9.2000 / 7:34

יממה לאחר הודעת רובינשטיין הקלחת הפוליטית הממשיכה: קולות בליכוד קוראים להקדים את הפריימריס; נתניהו צפוי לשוב היום מארה"ב; עשרות ייחכו בשדה התעופה; בש"ס מברכים על סגירת התיק וטוענים: האשכנזים יוצאים זכאים הספרדים - לא

עם פרסום הדו"ח הסופי מעריכים בליכוד כי תוך זמן קצר תחל ההתמודדות על הנהגת המפלגה. נתניהו צפוי לחזור היום מארה"ב לאחר שהקדים את שובו.

קולות בליכוד כבר קוראים להקדים את הפריימריס. ח"כ רובי ריבלין קורא לקיים את הפריימריז לראשות המפלגה כבר בחודש ינואר. רק שניים מחברי סיעת הליכוד בכנסת הודיעו כי הם מתנגדים לשובו. שני המתנגדים: משה ארנס ומיכאל איתן.

יו"ר הליכוד, אריאל שרון, אמר אתמול בתגובה כי הוא מקבל בשמחה את סגירת התיק. "אני שולח ברכה לשרה ובנימין נתניהו שעברה עליהם שנה קשה ומקווה שנתניהו יוכל עכשיו להצטרף אלינו למאבק בסכנות שמביאה לנו ממשלת ברק ולסייע בהחלפתה מהר ככל הניתן". שרון גם התייחס לאפשרות שנתניהו יתמודד על מנהיגות הליכוד ואמר כי הליכוד היא תנועה דמוקרטית. "הודעתי בעבר ואומר גם כעת - יהיו פריימריז ומי שיחפוץ יוכל להתמודד". שרון הדגיש כי בכל מקרה ימשיך להוביל את הליכוד.


בש"ס הודיעו הערב כי הם מברכים על החלטת היועץ המשפטי ומאחלים לנתניהו בהצלחה, כך הודיע דובר התנועה, איציק סודרי. יו"ר המפלגה, אלי ישי, אמר כי "ביבי נהג בש"ס אחרת, ולא הלך נגד התורה". הרב עובדיה יוסף קרא לממשלת ברק "ממשלת שמד" העוקרת את כל הטוב שביהדות. בהודעה, שקושרת בין נתניהו לדרעי נאמר: "חבל שהיועץ המשפטי לא השכיל לקבל המלצה אמיצה כל כך גם בעניינן אחרים ובפרשות אחרות. היועץ המשפטי הוכיח במקרה הזה כי הוא מסוגל שלא להיכנע לגרומים מסויימים סין מעצי דעכת הקהל והממשלה. תנועת ש"ס תודיע באיזה מועמד תתמוך רק כשייקבע מועד הבחירות החדשות ויוצגו כל המעומדים בפני מועצת גדולי התורה.

ראש הממשלה, אהוד ברק, פירסם אמש הודעה לפיה הוא הוא מעריך את עבודת המשטרה ורשויות החוק. ברק אמר כי שלטון החוק הוא יסוד מרכזי בדמוקרטיה הישראלית "וכולנו מכבדים את החלטת היועץ ומבינים את תחושת ההקלה של נתניהו ורעייתו ומאחלים להם שנה טובה".

פינס: "נתניהו יצא מהעניין בעור שיניו"

ראש הממשלה, אהוד ברק, טרם פירסם את תגובתו לאפשרות שנתניהו יחזור לזירה הפוליטית. ח"כ אופיר פינס, יו"ר סיעת ישראל אחת, אמר כי ברמה האישית ראוי לברך את נתניהו שעמד בחקירה ממושכת, אך לדבריו "נתניהו יוצא מהעניין רק בגלל חששה של הפרקליטות שלא תוכל להרשיע אותו בבית המשפט ובגלל מערכת לחצים כבדה ואיומים על היועץ המשפטי לממשלה".

פינס הוסיף כי לדעתו אם היה מדובר באזרח רגיל מן השורה היתה העמדה לדין במקרה הזה. "נתניהו יצא מהעניין בעור שיניו. מבחינתי הוא לעולם לא יהיה מועמד ראוי לראש ממשלה רק בגלל מה שהוא עשה בקדנציה הקודמת. אם תהיה התמודדות לראשות הממשלה הטוב ינצח".

ח"כ אברהם הירשנזון (דגל התורה) אמר כי מפלגתו תתמוך בנתניהו מול שרון, במקרה של התמודות פנימית ביניהם.

שריד: סגירת התיק בלתי נסבלת מבחינה אתית-ציבורית

דוברו לשעבר של נתניהו, שי בזק, העריך כי נתניהו יתמודד מחדש על ראשות הליכוד. ח"כ רובי ריבלין (ליכוד) קרא הבוקר לנתניהו לסיים את פסק הזמן שנטל לעצמו אחרי הבחירות ולחזור מיד לפעילות. בראיון לגלי צה"ל אמר ריבלין כי יש לקיים פריימריס מיידיים בליכוד. "אם נתניהו רוצה לחזור שיחזור מיד, ובכך יפסיק את מסע הלחישות שיכול להמיט צרה צרורה על הליכוד", אמר ריבלין. ח"כ דני נווה (ליכוד) טען כי מפלגת העבודה כבר בפניקה מול אפשרות שובו של נתניהו.

ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד) אמר היום: "אבן נגולה מעל לבי בגלל הדאגה שלי לדמוקרטיה הישראלית שריחפה מעליה עננה שחורה". שטיינמיץ הוסיף כי הוא מזהיר, או מציע, ליועץ המשפטי שלא להגיש את הדו"ח הציבורי נגד נתניהו: "מדובר בחטא על פשע".

לעומת זאת ח"כ מיכאל איתן (ליכוד) שפירסם לפני כחודש מכתב גלוי לנתניהו בו הוא קורא לו שלא לחזור לפעילות פוליטית בגלל כשלונו כראש הליכוד, חוזר וקורא הבוקר לנתניהו שלא להתמודד על ראשות הליכוד: "המועמדות של נתניהו תכניס אותנו למצב שמחליפים כישלון אחד במי שהודה בכשלונו".

איתן אמר כי התמודדות של נתניהו כעת אינה ערכית וכי הוא יוכל להתמודד שוב בעוד ארבע או שמונה שנים. "80 אחוז מחברי הליכוד רוצים את נתניהו, אבל הם ואנשי ש"ס ואגודה לא יקבעו את גורל הבחירות, אלא 3-4 אחוז של אנשים שלא יחזרו לליכוד בגלל נתניהו".

יריביו של נתניהו בליכוד הוסיפו כי חזרתו תמנע את שובם של פורשי הליכוד, בהם דן מרידור, רוני מילוא ואחרים, למפלגה.

יו"ר מרצ, יוסי שריד אמר כי סגירת התיק של נתניהו היא אולי נסבלת מבחינה משפטית אבל היא בלתי נסבלת לחלוטין מבחינת האתיקה הציבורית. יותר מדי נבחרים עושים בכסף ציבורי שימוש נפסד ומדרדרים את הפולטיקה שלנו לשפל המדרגה. לא כל מה שהוא שפל מבחינה מוסרית הוא גם פלילי. אז אולי אין לנו כל כך הרבה פולטקאים- פלילים, אבל יש לנו הרבה יותר מדי פוליטיקאים שהם דוגמה אישית ירודה ומכוערת.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully