וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק נתניהו ייסגר - בשל חוסר ראיות מספיקות

27.9.2000 / 7:12

עם זאת יפרסם היועץ המשפטי לממשלה דו"ח חמור על אמות המידה של נתניהו, אך הדבר לא ימנע מנתניהו לחזור לחיים הפוליטיים, אם ירצה; גם שרה נתניהו לא תועמד לדין

היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, יודיע מחר בצהריים על סגירת תיק החקירה נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בפרשת ההובלות והמתנות בשל העדר ראיות מספיקות. רובינשטיין החליט שגם שרה נתניהו, רעייתו של ראש הממשלה לשעבר, לא תועמד לדין בפרשה. ההחלטה בעניינם של מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, משה ליאון ושל מנהל המשק, עזרא סיידוף, תתקבל רק אחרי החגים.

בהחלטתו קיבל היועץ המשפטי את דעתו של פרקליט מחוז ירושלים, משה לדור, שליווה את הפרשה והמליץ לסגור את התיק מאחר שסבר כי אין לסמוך על עדותו של עד הפרשה המרכזי בפרשה, אבנר עמדי. לעומת זאת דעתה של פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, שסברה כי הראיות בתיק מאפשרות להעמיד את נתניהו בדין, נדחתה.

עם זאת רובינשטיין צפוי לפרסם דו"ח שימתח ביקורת על אמות המידה של ראש הממשלה לשעבר ודרך התנהגותו שלא הולמת איש ציבור ופוליטיקאי. יתכן שבדו"ח תיכלל גם חוות דעתה של ארבל שתמכה בהעמדה לדין. אולם, מעבר למשמעות הציבורית של הדברים אין להם כל תוקף משפטי שימנע מנתניהו לחזור לחיים הפוליטים, בדומה לדברים שנכתבו נגדו בדו"ח הציבורי שפירסם רובינשטיין בסיכום פרשת בראון.

שבעה חודשי חקירה, 700 מתנות ומאה עדים

החקירה נגד בני הזוג נתניהו ועובדי משרד הממשלה נפתחה בעקבות תחקיר של העיתונאי מרדכי גילת שפורסם בעיתון "ידיעות אחרונות". התחקיר העלה חשדות לעבירות פליליות בנוגע להובלות שביצע הקבלן אבנר עמדי אצל הזוג נתניהו בהיקף של 440 אלף שקל. החשד היה כי חשבונות פרטיים בנוגע להובלות של בני הזוג נתניהו הגיעו למשרד ראש הממשלה. כמו כן הועלה חשד כי נעשה ניסיון לגנוב מתנות אותן קיבל נתניהו בעת שהיה ראש ממשלה.

החקירה המשטרתית נמשכה שבעה חודשים, בראשות חמישה חוקרים. מאה עדים נחקרו בפרשה וחיפושים חוזרים ונשנים נערכו במעונו של ראש הממשלה לשעבר, שם נמצאו כ-700 מתנות שערכן הוערך ב-400 אלף שקלים.

המשטרה המליצה לפתוח בחקירה פלילית נגד נתניהו בעבירות של קבלת שוחד, ניסיון לקבלת דבר במרמה, מרמה והפקרת אמונים ושיבוש הליכי משפט. את שרה נתניהו המליצה המשטרה להעמיד לדין בעוון ניסיון לקבלת דבר במרמה וגניבה על ידי מורשה.

עמדי הסכים להיות עד מדינה בפרשה, ובתמורה הוא צפוי לעונש של חצי שנת מאסר שתרוצה בעבודות שירות.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully