וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופטימיות זהירה בנציבות המים

תמר נהרי

6.5.2002 / 18:20

בעקבות גשמי החורף ניתן יהיה לשאוב הקיץ כמות מים זהה לזו שנשאבה בקיץ שעבר; נציב המים מדגיש: המצב עדיין קשה, יינקטו צעדים נגד מפרי תקנות החירום; התפלה - רק בעוד כמה שנים

נציבות המים משגרת היום הודעה אופטימית באשר למצבו של משק המים בקיץ הקרוב: בעקבות כמויות הגשמים היפות שירדו בחורף, הגיע מפלס הכנרת לרמה זהה לזו שנמדדה בתקופה המקבילה אשתקד, ועומד עתה על מינוס 213.16 מטר. הנציבות מציינת, כי גם באקוויפר ירקון תנינים "נצפתה עליית מפלסים נאה".

בעקבות עליית המפלסים, המליצה ועדת התפעול של הנציבות כי "הקו האדום" של הכנרת יגיע בסוף הקיץ הקרוב לאותה רמה בה היה בסוף הקיץ האחרון – דהיינו מינוס 214.3 מטר. המשמעות היא, כי אותה כמות מים שנשאבה בקיץ שעבר מהאגם, תוכל להישאב גם בקיץ הנוכחי. הוועדה המליצה גם על שאיבת הכמות המרבית האפשרית של מים מאקוויפר החוף, וקידום קידוחים חדשים בחלקו המזרחי של האקוויפר.

נציב המים, שמעון טל, הדגיש כי מצבו של משק המים נשאר קשה למרות כמויות המים שירדו, וכי הדבר מצריך המשך אכיפתה של תוכנית החירום לחיסכון במים שהופעלה באוגוסט אשתקד. הסיבה למצב נעוצה בעובדה שמתקני ההתפלה והשבת הקולחים עליהן החליטה הממשלה יכנסו לאספקת מי שתיה סדירה ומלאה רק בעוד שנים אחדות. במסגרת תוכנית החירום, נאסרת השקיית גינות בשעות היום, ובדעת הנציבות להתחיל בהפעלת הפקחים בימים אלה. הנציבות מזהירה מפני הגשת כתבי אישום כנגד מי שייתפס מפר את התקנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully